Profesor managementu na prestižní americké univerzitě Dartmouth College Sydney Finkelstein vydal v roce 2004 knihu s názvem Why Smart Executives Fail (Proč chytří vedoucí pracovníci selhávají). Ta popisuje závěry jeho výzkumu neúspěchu vysokých představitelů ve více než 50 dříve významných firmách včetně Enronu nebo WorldComu. U těchto manažerů odhalil sedm společných návyků.
Ukazuje se, že stejné vzorce chování přispívají ke konci i dnešních firem, a je proto třeba je sledovat a brát jako výrazné varovné signály blížícího se pádu. Sedm Finkelsteinových "návyků očividně neúspěšných vedoucích pracovníků" shrnul server Forbes.com.
-
Nedostatek respektu – vedoucí pracovníci vnímají sami sebe a svou firmu jako automaticky dominantní prvek svého obchodního prostředí.
-
Ztotožňují se s firmou natolik, že nemají jasné hranice mezi svými osobními a firemními zájmy.
-
Jsou přesvědčeni, že sami znají všechny odpovědi. Nevychovávají si následníky.
-
Nemilosrdně likvidují kohokoli, kdo za nimi stoprocentně nestojí.
-
Jsou dokonalí řečníci posedlí imagem firmy. Ve všem, co firma dělá, vidí PR.
-
Podceňují překážky na cestě ke svým cílům.
-
Tvrdošíjně trvají na tom, co jim fungovalo v minulosti.
-kk-