Jestliže manažeři chtějí ve svých týmech ty správné lidi, nemohou se spoléhat jen na náboráře, že jim je seženou. Zásadní je spolupráce s náboráři a pochopení efektivních náborových technik. Nejdůležitější vlastnosti, které by neměly chybět manažerům hledajícím nové členy do svých týmů, shrnul server CareerBuilder.com.
1. Klást otázky nestačí
Manažeři, kteří se účastní pohovorů, by měli počítat s tím, že pohovor je dialog. Měli by se připravit na to, že se jich uchazeči budou ptát na různé otázky a bude třeba „prodat“ jim vaši firmu a tým.
2. Stále hledejte nové lidi
Vyzkoušejte techniku neustálého průběžného náboru. Hledat lidi, až když někdo odejde, je pozdě. Zbytečně pak v rychlosti přijímáte nevhodné uchazeče.
3. Myslete na budoucnost
Manažeři by se měli zapojit do firemních akcí zaměřených na komunikaci se studenty a dalšími potenciálními talenty, které firma oslovuje.
4. Nebojte se přijímat chytřejší lidi
Čím lepšími lidmi se obklopujete, tím lépe sami vypadáte. Váš tým nemůže být nejlepší, když do něj nebudete přijímat nejlepší lidi.
5. Hledejte si nástupce
Uvažujte o své práci z dlouhodobého hlediska. Dívejte se na nové členy týmu jako na své potenciální nástupce.
6. Nerozhodujte se jen podle životopisu
Zaměřte se nejen na současné znalosti a dovednosti, ale především na to, do jaké míry jsou uchazeči ochotni se učit a jaký potenciál přinášejí.
-kk-