CRM, SAP a ostatní robustní softwarové systémy jsou důvodem toho, proč práce manažerů občas vypadá spíše jako vkládání velkých objemů dat. Další, co manažeři musejí dělat, je urgovat své podřízené, aby i oni doplnili data za aktuální měsíc. A všechno tohle obvykle zabere více než 30 % pracovní doby. Tato nepopulární činnost je prostě nepříjemná... a oprávněně.
2. Tření mezi členy týmu
Je jednoduché předpokládat, že jsou všichni dospělí, a proto není potřeba obávat se klepů a zmeškaných deadlinů. Když se ale tyto náznaky objeví, jsou to známky toho, že tým nepracuje harmonicky. Neignorujte tyto varovné signály, protože jinak se nevinné přešlapy mohou prudce zhoršit a vy najednou budete svědky toho, jak morálka celého týmu upadá. Proto je možné, že ukradená svačina z lednice ve společné kuchyňce by vás měla varovat před mnohem závažnějšími problémy, jako je nedostatek důvěry a soudržnosti ve vašem týmu.
3. Řízení týmů na dálku
Celých 7 z 10 manažerů má přímé podřízené, kteří pracují jinde. Za této situace je mnohem těžší udržet tým řádně informovaný, plně zapojený a fungující. A aby toho nebylo málo, tak první, co padne za oběť úsporám, jsou prostředky určené k tomu, aby se tým aspoň jednou do roka sešel a poznal osobně. Většině manažerů není poskytnuto dostatek podpory a tréninku v tom, jak efektivně řídit vzdálené podřízené a budovat si s nimi vztahy. A přitom to dnes moderní technologie umožňují.
4. Nicneříkající organizační schémata
Jména a čáry nám říkají, kdo je zodpovědný... ale jak se skutečně tvoří rozhodnutí a kdo je ovlivňován kým, to nám tato schémata samozřejmě neprozradí. Co potřebujeme, je schéma, které bude zachycovat ty, kteří skutečně disponují mocí a ovlivňují tak klíčová rozhodnutí.