Pokud byste rádi postoupili v kariéře na vysoké manažerské místo v některé z předních firem, pravděpodobně jste již uvažovali o využití služeb odborníka na tzv. přímé vyhledávání (executive search) neboli headhuntera. Headhunteři však nedoporučují svým klientům jen tak někoho, zajímají je jen ti nejlepší z nejlepších. Jak můžete upoutat jejich pozornost právě vy? Zkuste následující tipy, které zveřejnil server theundercoverrecruiter.com.
Buďte vidět online
Zřiďte si profil na profesní sociální síti LinkedIn, kterou používá většina náborářů, a aktivně jej používejte. Inspiraci najdete například v našich nedávných článcích Desatero pro znásobení vašich kontaktů na LinkedIn a Neotravujte své kontakty na LinkedInu. Můžete využívat i další sociální sítě, jako je Facebook, Twitter nebo YouTube, důležité je však držet se vašeho tématu. V neposlední řadě si pak můžete zřídit své vlastní webové stránky, na nichž zveřejníte vše důležité o vás – životopis, informace o vašem vzdělání a oceněních, klíčová slova ve vztahu k vašemu oboru a místu působení, zajímavosti z vašeho oboru, vaše vlastní články apod. Nezapomeňte svůj web propojit s LinkedInem.
Získejte si autoritu v oboru
Publikujte odborné články či různé zajímavosti ze svého pracovního života, vyjadřujte se k aktuálním trendům. Zveřejňujte své pracovní úspěchy a postupy v kariéře. Nabídněte se jako odborník médiím specializovaným na váš obor. Přijímejte pozvání k vystoupení na odborných konferencích, případně se sami aktivně ptejte organizátorů, jak se můžete zapojit. Vstupte do místní profesní organizace, abyste měli přehled o aktuálních akcích. Aktivně budujte svou osobní značku, která bude konzistentní napříč všemi kanály a dokáže vás odlišit od ostatních.
Budujte kontakty
Headhunteři hodně dají na doporučení svých známých a vlivných osobností z oboru. Vyplatí se vám proto udržovat dobré vztahy s lidmi z oboru. Jakmile se uvolní zajímavé místo, někdo z nich vás může osobně doporučit. Pokud vás stále nikdo neoslovuje, zkuste si sami najít specialistu na nábor manažerů ve svém okolí. Hledejte, co máte společného, například univerzitu, nějakého člověka, názor nebo koníčka. Pak dotyčného oslovte – raději e-mailem než telefonicky. Nemusíte si přímo říkat o místo, začněte společnými tématy. Položte například nějakou otázku, na kterou byste rádi znali odpověď dotyčného. A buďte připraveni prodat své nejlepší vlastnosti a dovednosti, jakmile získáte šanci.
-kk-