Firmy by měly přezkoumat a aktualizovat iniciativy, které zavedly s cílem podpořit diverzitu a kariérní úspěch menšin.
Vzdělávání zaměřené na informace o genderových předsudcích a zaujatosti může pomoci zvýšit povědomí o praktikách a chování, které jsou zdánlivě genderově neutrální, ale ve skutečnosti ženám komplikují pracovní život, a omezují tak jejich kariérní vyhlídky. To vše může ve firmě vyvolat nelehké konverzace, což však není na škodu.
Otázka sebehodnocení: Kdy jsou ženy připravené?
Muži jsou obvykle ochotni postoupit na vyšší pozici, když mají pocit, že ovládají asi 60 % požadovaných znalostí a dovedností. Ženy mají obvykle tendenci držet se zpátky a nesnaží se posunout dál, dokud se necítí připraveny z 90 %.
Podle webu Centra pro kreativní leadership ženy potřebují usilovat o kariérní postup rychleji. Jak však mohou kývnout na povýšení, když se necítí být připraveny? Klíčem je, aby zůstávaly v kontaktu s byznysem i firmou samotnou, aby věděly, co mohou firmě přinést. Musejí se snažit jasně pochopit, jakou hodnotou přispívají.
Náročné úkoly mohou pomoci urychlit rozvoj
Ženy by se také měly spojovat s novými lidmi, aby profesně rostly. Problémem může být to, že jsou jim často přidělovány jen nenáročné úkoly. To může omezit jejich kariérní růst, protože ve vyšších rolích v technologickém odvětví je nezbytné znát byznys a mít vyjednávací dovednosti. Top manažeři si musejí umět poradit, i pokud jde o vnitrofiremní politiku nebo networking.
Kdyby dostávaly náročnější úkoly, získaly by ženy více příležitostí rozvíjet se ve všech uvedených dovednostech. Klíčem ke kariérnímu růstu jsou příležitosti, které opravdu znamenají šanci k rozvoji.
-jk-