Spokojenost v práci ovlivňuje celá řada faktorů: vztahy s kolegy a nadřízenými, vyváženost pracovního a osobního života, pracovní prostředí a zdroje, odměna, příležitosti k růstu, firemní kultura, atd.
Stejně jako většina věcí v životě je však i spokojenost v práci dvojstranou záležitostí. Jedním směrem ji ovlivňuje zaměstnavatel, druhým zaměstnanec sám. A právě pro jednotlivce jsou určeny následující rady portálu PR Daily.
- Rozhodněte se, že budete šťastní a spokojení. Vědci potvrzují, že své pocity můžeme sami velmi silně ovlivnit. Vlastně se umíme naprogramovat. Připomínejte si to, kdykoliv vám něco bude kazit náladu.
- Udělejte si odstup a pokuste se podívat na věc v širším kontextu. Pokuste se za nařízeními vidět firmu jako celek, nejen sebe na své pracovní pozici. Když se na věc podíváte zvenčí a pochopíte ji, pomůže to potlačit vaše osobní negativní pocity.
- Nahlížejte na sebe jako na řešitele problémů. Budete spokojenější a ještě získáte respekt kolegů. Spokojený pracovník je totiž proaktivní. Hledá nová řešení a přijímá odpovědnost a autonomii. A ani u toho nejlepšího zaměstnavatele nezabráníte tomu, že občas prostě krušné chvíle přijdou.
-th-