Pět nepravdivých mýtů o vedení lidí

Aspirujete na vedoucího týmu? Nebo už jím jste? Většina lidí má mylné představy o tom, co to vlastně znamená být vedoucím a co je k tomu zapotřebí. Přinášíme vám pět mýtů o manažerských pozicích a o vedení lidí, které nejsou pravda.

Ilustrační snímek

Lídr se musí lídrem již narodit

Podle INC.com je nejčastějším mýtem to, že lídrem nemůže být každý, protože pokud nemáte od přírody talent na vedení lidí, nemůžete nikdy na vedoucí pozici dosáhnout. To ale není pravda. Umění vést lidi se dá (a dokonce musí) naučit. Někdo k vedení lidí může mít od přírody predispozice, ale ty hrají v konečné výsledku tu nejmenší roli.

Manažer musí mít perfektní pracovní minulost

Opět omyl. Drtivá většina manažerů přiznává, že v minulosti udělali nějaké velké chyby během své profesní dráhy. Stejně tak se mýlili nebo vzali neprozřetelně práci, která se ukázala jako slepá ulice. Je ale pravda, že úspěšný manažer se umí ze svých chyb ponaučit.

Lídr musí být extrovertní a výrazný

Člověk na vedoucí pozici musí především umět jednat s různými lidmi a přizpůsobovat se jim. A následně je motivovat a vést. Paradoxně introvertnější lidé jsou lepší v tom se při komunikaci přizpůsobit s člověkem, se kterým mluví.

Manažer musí pracovat více než zbytek týmu

Pokud tím „více“ myslíme, že vedoucí musí pracovat „déle“, není tomu tak. Vedoucí pozice automaticky neznamená, že daný člověk pracuje déle, než zbytek týmu. Je ale efektivní ve své práci, nezahálí, umí delegovat práci a určovat si priority.

Manažer se musí umět rozhodnout za každé situace

Správný vedoucí umí říct, že neví, když neví. A stejně tak ví, že největší síla je ve spolupráci, a proto místo ukvapených rozhodnutí na vlastní pěst dává úspěšný manažer přednost probrání situace s podřízenými.

-mm-

 

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com