Přílišná skromnost se nevyplácí

Ilustrační snímek

Říká se, že samochvála smrdí. Pokud však někdo neumí upozornit na své pracovní úspěchy a je kvůli tomu předháněn méně schopnými lidmi, také to není dobře. Osobní značka se dá budovat bez toho, aniž byste se vychloubali nebo dokonce lhali. Zajímavý článek na toto téma nedávno zveřejnil server Fastcompany.com. Shrnul v něm tři typické mylné představy o sebepropagaci.

1. Dobrá práce znamená dobrou pověst

Tvrdě pracovat a mít dobré výsledky samo o sobě nestačí. Nepředpokládejte, že si toho vaši šéfové a kolegové všimnou sami. Pokud nechcete, aby místo vás odměnili nebo povýšili někoho jiného, začněte své výsledky aktivně ukazovat.

2. Vaši dobrou pověst bude šířit váš šéf

Když vám váš šéf bude pomáhat, je to jedině dobře. Nespoléhejte však pouze na něj – věčně vaším šéfem být nemusí. Až odejde, neměla by s ním odejít ani vaše pověst. Rozhodně zde platí, že každý je svého štěstí strůjcem.

3. Propagace vlastních úspěchů je špatná

Většina lidí nerada dělá reklamu sama sobě, přílišná skromnost však může být na škodu. Snažte se přispívat zajímavými myšlenkami ke společné diskusi, aby vaši spolupracovníci viděli, že máte nějaký názor. Mluvte se svým šéfem o tom, na čem pracujete a čeho chcete dosáhnout.

-kk-

Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company