Vybíráme toho nejlepšího: Kdo povede firemní marketing? (2/2)

V předchozím článku jsme se dozvěděli první z vlastností, které bychom měli chtít u šéfa marketingu. Teď se podíváme na další.

Ilustrační snímek

Přizpůsobivost

Trhy se mění a některý vývoj prostě nelze předvídat. Zkušený CMO (Chief Marketing Officer) dokáže přizpůsobit strategii i v případě, že se update firemního produktu zpozdí o několik měsíců. Ti nejlepší přijímají změny a milují výzvy, které změny představují. Přitom si udržují pozitivní myšlení. Dovedou se také přeorientovat na jinou cílovou skupinu, pokud ta původní není správná.

Na co se zeptat:

  • Změnil/a jste někdy od základu strategii, když jste se dozvěděl/a nějaké nečekané zprávy o relevantním trhu?

Emoční inteligence a manažerské dovednosti

Váš CMO musí dobře ovládat sebe sama a také umět číst a vnímat pocity ostatních. Potřebujete zkušeného mediátora, který ví, jak rozptýlit konflikty a uklidnit lidi v momentě, kdy situace vypadá beznadějně, tvrdí článek na webu obchodní školy INSEAD.

CMO musí také umět řídit a vést lidi odpovědné za nejrůznější činnosti, ať už jde o řízení brandu, komunikaci nebo získávání nových zákazníků. Váš CMO by měl si měl umět vybrat takové spolupracovníky, kteří jsou v oblasti, jíž se věnují, klidně i zkušenější než on sám. To však není vše – také musí vědět, jak si takové lidi v týmu udržet.

Na co se zeptat:

  • Jak jste vyřešil/a určitý problém, který nastal ve vašem týmu?
  • V jakých oblastech se musíte ještě zlepšit? Co by ostatní popsali jako vaši silnou stránku?

Zkušenosti

Potřebujete někoho, kdo má alespoň 10 až 15 let odborné praxe, ačkoli nemusel pracovat vyloženě jako CMO. Nezbytná je důkladná znalost jedné nebo několika oblastí marketingu. Také je důležité dobrá představa o tom, jak se jednotlivé kousky marketingové skládačky mají dávat dohromady a jak spolu souvisejí. Vašemu budoucímu CMO by neměl chybět ani cit pro diplomacii a umění podporovat spolupráci.

Na co se zeptat:

  • Musel/a jste někdy vzít věci do rukou, když se vašemu týmu z nějakého důvodu nepovedlo splnit zadaný úkol?
  • Když najímáte své spolupracovníky, co u nich hledáte? Přijal/a byste někoho, o kom víte, že je sice skvělý expert, ale zároveň absolutně nezapadá do týmu?

-jk-

Zdroj: INSEAD Knowledge - znalostní portál mezinárodní MBA školy INSEAD
Zobrazit přehled článků ze zdroje INSEAD Knowledge

Články v sérii

Aktuální

Vybíráme toho nejlepšího: Kdo povede firemní marketing? (1/2)

Aktuální

Vybíráme toho nejlepšího: Kdo povede firemní marketing? (2/2)