Podle serveru The Muse by všichni, kdo začínají na nové manažerské pozici, měli zapomenout na následující předpoklady.
1. Musím být takový a makový
Když nebudete autentičtí, lidé kolem vás zůstanou zdrženliví a uzavření. Lepší, než se chovat způsobem, který vám není úplně vlastní, je pochopit svou roli a vložit do ní své pravé já.
2. Dobrého manažera mají podřízení vždy rádi
Prioritou manažera by nemělo být, aby jej měli všichni rádi, ale nabízet podřízeným vedení, podporu a zpětnou vazbu, aby se mohli stále zlepšovat a růst. Více než o krátkodobou spokojenost, by vám mělo jít o dlouhodobou spokojenost zaměstnanců. Silné vztahy nevznikají tak, že spolu lidé probírají jen příjemné věci.
3. Mám říkat ostatním, co mají dělat
Začínající manažeři mívají tendenci vést podřízené k tomu, aby používali stejné postupy, které se jejich novému manažerovi osvědčily, než byl povýšen. Tím však omezují kreativitu a osobní zapojení podřízených do práce. Vaším skutečným úkolem je podporovat podřízené v plnění určených cílů, nikoli kontrolovat každý jejich krok.
4. Úspěch podřízených je můj úspěch
To, že máte vyšší pozici, neznamená, že sklízíte veškerý úspěch. Manažer by měl naopak zdůrazňovat roli svého týmu v každém úspěchu. Podporujte své lidi v tom, aby sdíleli své úspěchy napříč firmou, informujte o nich své nadřízené.
5. Zpětná vazba pro mě není problém
Noví manažeři si často věří v tom, že dokáží podřízeným sdělovat zpětnou vazbu. Většinou však nejsou dostatečně konkrétní a zpětnou vazbu považují za jednostrannou záležitost. Vaším úkolem je ukázat podřízeným, jak ovlivňují chod celého týmu, a zajistit otevřenou oboustrannou diskusi.
-kk-