Co společného mají pozoruhodně úspěšné firmy?

Existuje několik věcí, které mají úspěšné firmy společné… nechybí vaší firmě něco?

Ilustrační snímek

Mají vizi

Lidé v pozoruhodně úspěšných firmách vědí, kam jdou. Spojuje je totiž jasná vize, která inspiruje a motivuje všechny zaměstnance – a někdy inspiruje a motivuje i zákazníky!

Silná vize je určitý smysluplná představa budoucnosti. Lidem pomáhá být zaměřeni na to důležité, mít jasný směr a odhodlání. Výsledkem je, že na každé úrovni firmy jsou pak angažovaní, motivovaní a efektivní lidé. To se prostě nestane samo od sebe. Vždy to začíná silnou vizí a je podpořeno aktivní snahou o to, aby lidé tuto vizi a s ní spojené hodnoty převzali za své.

Jsou odlišné

Tyto firmy obvykle nabízejí nesrovnatelně lákavý balík produktů a služeb. Pěstují a rozvíjejí jedinečné dovednosti svých lidí i firemní postupy, které je odlišují od konkurence. Svou odlišnost záměrně budují a posilují. Často je důsledkem porušení pravidel a dělání si věcí po svém, tak, jak toho ostatní nejsou schopni, tvrdí článek na webu management-issues.com.

Orientují se v rychle se měnícím světě

Pozoruhodné firmy mají neustále věci pod kontrolou. Jejich lídři se starají o to, aby zaměstnanci měli vždy k dispozici potřebné informace přesně tehdy, když je potřebují. A také pro tyto informace používají formát, který je snadno pochopitelný. Prvním nezbytným krokem je nastavení klíčových výkonnostních ukazatelů, které jsou relevantní a smysluplné. Dalším krokem je nastavení systémů pro zpětnou vazbu (zpětnou vazbu sbírají od zákazníků, zaměstnanců i dalších stran).

Zaměřují se na zákaznickou zkušenost

Nakupovat u těchto firem je snadné. Snadno se s nimi komunikuje a domlouvá. Jsou důslední a veškerý jejich personál se zaměřuje na spokojenost zákazníka. Zajišťují, aby firemní systémy a procesy posilovaly toto prozákaznické zaměření. Pozoruhodně úspěšné firmy se snaží své zákazníky potěšit a překonat jejich očekávání.

Tvrdě pracují na tom, aby neustále zvyšovali laťku. Díky tomu také vytvářejí svou značku, která pak díky tomu v očích zákazníků za něco skutečně stojí.

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues