Budou se vaši zákazníci chovat v roce 2013 jinak než letos? Jelikož především vývoj komunikačních a informačních technologií jde rychle kupředu, pravděpodobně ano. Na nadcházející trendy v chování zákazníků upozornil server customerthink.com.
1. Zákazníky bude více zajímat konkurence
Přechod ke konkurenci je stále jednodušší a je jedno, jestli jde o výběr banky nebo lékaře. Zákazníci se stále více rozhodují podle toho, co jim vyhovuje v danou chvíli a loajalita ustupuje do pozadí.
2. Zákazníci budou více využívat mobilní zařízení
Budou od vás očekávat nejen možnost nákupu prostřednictvím mobilu či tabletu, ale i poskytování zákaznických služeb stejnou cestou.
3. Zákazníci mnohem snáze informují veřejnost o špatných zkušenostech s vámi
Je jen otázkou času, kdy se objeví ještě horší způsob, jak veřejně popsat nespokojenost s vašimi výrobky a službami, než jsou současné sociální sítě.
4. Zákazníky bude stále méně zajímat vaše reklama
Budou se více rozhodovat podle formální i neformálních recenzí vašich produktů. O tom, jak vás budou vnímat, nebudete rozhodovat vy, ale vaši další zákazníci.
5. Zákazníci si budou více vzájemně pomáhat
Stále více zákazníků očekává, že jim nabídnete možnost být v kontaktu s ostatními zákazníky například pomocí firemní stránky na Facebooku.
-kk-