Díky široké dostupnosti internetu je dnes mnohem snazší transformovat nápad na podnikatelskou příležitost. Jakmile vás něco napadne, na diskusních fórech to můžete prokonzultovat s potenciálními zákazníky, jinde najdete zdarma on-line konzultace, abyste podnikání správně zahájili. Prostřednictvím webu určitě objevíte i toho správného výrobce.
Ať už motiv k podnikání nazvete potřebou nebo přáním, většina úspěšných nápadů vznikla na základě osobní potřeby. Ty se mohou objevit nejrůznějšími způsoby. Becca Brown dostala nápad, když jí před lety na slavnosti u rodičů zajel podpatek hluboko do trávy. Výsledkem je 100 000 prodaných chráničů dámských podpatků SoleMates.
Také Francesco Clark se stal podnikatelem úplně nedobrovolně. Před lety následkem úrazu ochrnul a měl velké problémy s pokožkou. Běžně prodejné krémy nezabíraly. Nakonec se mu spolu s otcem – lékařem – podařilo doma v kuchyni namíchat produkt, který je dnes součástí sortimentu významných maloobchodních řetězců.
I přes nejmodernější výdobytky IT je k úspěchu v podnikání především nutné investovat čas, energii a především mít ambici jít si za svým cílem. Prakticky to znamená, že většina lidí bude i nadále o svých skvělých nápadech jen mluvit. Přitom dnes stačí tak málo – rychlý přehled o trhu a jeho potřebách je otázkou malé chvilky na internetu, přátelé na Facebooku poslouží zdarma jako focus group… A to nejhorší, co se může stát, je zjištění, že původní nápad zas tak dobrý nebyl.
-th-