Ve stagnující nebo slábnoucí ekonomice je odrazení dobrých zákazníků a získání negativní pověsti tím posledním, co by si firmy přály. Pokud však nebudou naslouchat svým zákazníkům a plnit, co slíbí, může se přesně toto stát.
Ať už jste v jakémkoli byznysu, můžete se vyhnout ztrátě zákazníků následujícími kroky.
- Držte se toho, co znáte. Neslibujte, že poskytnete nějakou službu, aniž byste věděli, co to bude zahrnovat.
- Naslouchejte klientům. Opravdu poslouchejte, abyste mohli nabídnout řešení, které potřebují – nikoli to, co si myslíte, že potřebují, nebo co jim chcete dát.
- Vytvářejte co nespecifičtější smlouvy. Přesně formulujte, co uděláte za sumu, kterou si účtujete. Projděte si smlouvu se zákazníkem, aby věděli, co přesně může očekávat.
- Neberte si více práce, než můžete zvládnout.
- Pečujte o stávající zákazníky. Mohou pro vás znamenat stabilní přísun opakovaných obchodů a referencí, budete-li plnit jejich očekávání.
-kk-