Klenotníci: Co dělat, abyste uspěli na trhu s luxusem

Přemýšleli jste někdy, jak těžké je proniknout na trh se šperky? V případě, že byste o tom uvažovali, se můžete spolehnout na následující tipy. Na co byste se tedy měli zaměřit, pokud se jednou rozhodnete prodávat drahokamy, perly a drahé kovy?

Ilustrační snímek

Za prvé musíte skutečně dobře pochopit trh. Musíte si obstarat certifikáty, které obvykle poskytují uznávané mezinárodní organizace. Ty také nabízejí užitečné kurzy jak pro zkušené klenotníky, tak pro nováčky v oboru. Musíte se naučit rozpoznat drahokam a odhadnout jeho tržní hodnotu.

Největší výhodou bude unikátní značka

Chcete-li úspěšně soutěžit s konkurenty, musíte je předehnat. Proto se snažte vytvořit opravdu jedinečnou značku. Pokud provozujete kamennou prodejnu, měli byste zákazníky především uklidnit a zrelaxovat. Vytvořte příjemné prostředí, které nebude lidi zastrašovat a nebude působit odtažitě. Pokud jde o vaši online přítomnost, musíte své značce vdechnout skutečně jedinečnou osobitost.

Buďte důvěryhodní a informovaní

Při rozesílání obchodních sdělení a jednání s klienty musíte být opatrní ohledně zvoleného tónu. Prodej šperků tváří v tvář zákazníkovi musí především zůstat pozitivním zážitkem. Musíte se snažit předat pozitivní emoce a nadšení.

Vybudujte si důvěru – vystupujte a jednejte jako osoba, která šperky skutečně dobře zná. Fráze naučené zpaměti mohou pokus o prodej okamžitě ukončit. Nesmíte být jako roboti – a toho dosáhnete tím, že se budete o drahokamy skutečně zajímat, tvrdí článek na webu business2community.com.

Vzdělávejte své zákazníky

Nestačí jen dát na web seznam drahokamů v nabídce. Měli byste přidat krátké informace o každém drahokamu a vytvořit průvodce pro kupující. Také byste měli publikovat články, které budou vaše zákazníky vzdělávat tak, aby mohli učinit dobře informované rozhodnutí.

Vaši zaměstnanci by měli být schopni poskytnout zákazníkům informace vždy, když je potřeba. V případě kamenné prodejny je také někdy dobré nechat zákazníky jen tak si drahokamy prohlížet a zkoušet, aniž byste je rušili. V některých chvílích  je dobré být potichu a nesnažit se prodávat aktivně.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com