Provádění analýzy konkurence je stejně důležité při zakládání firmy jako v průběhu jejího fungování. Každý firma by měla vědět, zda o ní zákazníci vědí, nebo více inklinují ke konkurenci. Měla by také mít přehled o kvalitě a dostupnosti svých produktů ve srovnání s konkurenčními nabídkami. V neposlední řadě by měla vyhodnocovat, jak dokáže řešit technické a zákaznické problémy.
Na úplném počátku je třeba položit si následující otázky:
- Kdo jsou naši konkurenti?
- Jaké jsou cíle našich konkurentů?
- Jaké jsou schopnosti našich konkurentů?
- Jak budou reagovat na naše strategie?
Pokračujte následujícími kroky:
- Sbírejte pozorovatelná data. Jednoduchým pozorováním můžete zjistit celou řadu věcí. Navštivte provozovny i webové stránky konkurence. Zajímejte se o ceny, produktové řady a dostupnost. Sledujte inzerci.
- Hledejte hlouběji. Využijte internetové vyhledávače. Můžete tak odhalit informace, které můžete využít, například články o konkurentech. Můžete nalézt i důležité informace o investorech či finanční zprávy. Zajímejte se také o zkušenosti třetích stran. Můžete například najmout bývalé zaměstnance, a dozvědět se tak, jak funguje konkurenční manažerská struktura. Mluvte s dodavateli a distributory.
-kk-