Je váš podnikatelský nápad opravdu dobrý?

Ilustrační snímek

Uvažujete o podnikání, ale nejste si jisti, zda to není přílišné riziko. Věříte si, že jste správný typ člověka pro podnikání, ale máte jisté pochybnosti o nápadu, s nímž chcete své podnikání zahájit. Opravdu je to dobrá myšlenka? Nalézt odpověď na tuto otázku vám mohou následující podotázky, které zveřejnil server Inc.com. Jejich autorem je zakladatel společnosti Sageworks Brian Hamilton, který úspěšně podniká v oblasti vývoje softwaru pro zpracování finančních dat.

Vycházíte z vlastní zkušenosti?

Nejlepší podnikatelské nápady vycházejí z toho, co umíme a co jsme sami zažili. Ne nadarmo byl Henry Ford původně nadšeným mechanikem nebo Bill Gates programátorem. Dobrý podnikatelský nápad vychází z vlastní zkušenosti s něčím, co v určitém oboru chybí nebo nefunguje správně.

Máte potřebné nadšení a znalosti?

Nejlepší podnikatelé mají podle Briana Hamiltona nadšení hned pro dvě věci najednou – 1) milují podnikání a 2) milují vedení konkrétní firmy, která se zabývá něčím, co je baví. Samotné nadšení však nestačí, výrazně vám pomůže, když budete podnikat v oboru, který již znáte a v němž jste dobří.

Víte proč chcete podnikat?

Proč přicházíte právě s tou myšlenkou, se kterou přicházíte? Proč je pro vás důležité, abyste uspěli právě takto? Potřebujete jasnou vizi svého podnikání, která vás požene kupředu a pomůže překonat překážky.

Vstupujete na zdravý trh?

Měli byste si najít trh, který nemusí být stoprocentně zdravý, ale který alespoň není nezdravý. Měl by vám nabízet možnost růst, expandovat a dosahovat úspěchů.

Dokážete někoho nahradit?

Váš podnikatelský nápad by měl buď překonat, nebo zcela odstranit z trhu stávající neefektivní subjekty. Vaším úkolem je zjednodušit proces mezi nakupujícími a prodávajícími ve vašem odvětví. Váš nápad je o to silnější, pokud dokáže zcela odstranit nějaký dílčí krok, nějakou profesi apod.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com