Web ideas.ted.com přinesl následující doporučení pro originální představování od Joanny Bloorové, generální ředitelky společnosti Amplify Labs.
Více než jen jméno
Jděte nad rámec standardního sdělení svého jména a pracovní pozice. Otázka, kterou Bloorová pokládá potenciálním klientům při představování, zní: „Pro co byste chtěli, aby vás lidé znali?" To je nutí přemýšlet o účelu jejich práce a vlivu, který by chtěli mít. Novinář například může říci: „Snažím se lidem pomoci pochopit a najít smysl v tom, co se děje ve světě, protože si myslím, že to je jedna z hlavních rolí novináře."
Co vás činí jedinečným
Pokud je pro vás těžké identifikovat vaše přirozené schopnosti, požádejte přátele a kolegy, aby vám řekli, co považují za vaše silné stránky. Můžete se také obrátit zpět do svého dětství a připomenout si všechny důležité momenty, které inspirovaly vaši budoucí kariéru. Tyto informace pak můžete využít při představování. Můžete například říci: „Začal jsem se zajímat o... , protože..." a „Nejdůležitější otázkou pro mě teď je...".
Držte se svého stylu
Začněte tím, že si vyzkoušíte svůj nový styl představování na lidech, které už znáte. Počkejte několik dní a požádejte o zpětnou vazbu. Tímto způsobem zjistíte, kolik z toho, co jste řekli, si druzí zapamatovali. Podle toho také můžete zvážit změnu svého přístupu. Připadáte-li si nejistí, když přijde na skutečné představování zcela novým lidem, můžete jim předem otevřeně říci, že se snažíte o nový styl představení a požádat je o upřímnou zpětnou vazbu. Především se nenechte odradit příliš brzy, pokud několik lidí nedokáže váš netradiční přístup ocenit.
-kk-