Vytvořte si obchodní koncept
Co chcete vlastně dělat dělat? Jaké jsou vaše schopnosti? Udělejte si přehled o tom, co dokážete a zjistěte, jak byste tyto dovednosti mohli využít k naplnění potřeb na trhu. Mějte také na paměti, že ne každá živnost lze provozovat přímo z domova, respektive pro ni potřebujete odpovídající fyzický prostor nebo konkrétní vybavení.
Vypracujte si obchodní plán
Vytvořte obchodní plán, který odpovídá krátkodobým a dlouhodobým cílům. Rovněž budete potřebovat určit obchodní strukturu, která pro vás bude brzy fungovat nejlépe.
1. Proveďte výzkum
Vypracování obchodního plánu vyžaduje mnoho prvotřídního výzkumu a strategie. Budete chtít znát své zákazníky, konkurenty a produkty nebo služby uvnitř i vně. Možná budete muset konzultovat vnější pomoc, abyste byli informováni o potřebných předpisech, licencích nebo pojištění. Průzkum trhu vám také pomůže sestavit diferencovanou nabídku a je důležitý pro stanovení cen.
2. Vyjasněte si vizi
Uveďte své cíle a specifikujte je podle účelu svého plánu jak z krátkodobého, tak z dlouhodobého hlediska. Měl by to být živý dokument, který se bude pravidelně aktualizovat a pomůže vám vyhnout se problémům do budoucna.
3. Řekněte svůj příběh
Jak váš produkt nebo služba naplňuje potřebu zákazníků? Měli byste být schopni poskytnout rychlý a přehledný popis historie vaší firmy a toho, co děláte a proč. Uveďte toto shrnutí do svého firemního profilu. Zároveň se ze svého příběhu nesnažte dělat sdělení „na sílu“. Snažte se namísto toho vytvořit autentické prohlášení, které vám může pomoci vyniknout a vytvořit smysluplnější spojení s vaší cílovou skupinou.
4. Mějte pořádek v dokumentech
Uspořádejte strukturu řízení podniku a dokumentujte výdaje, cash flow, projekce a licence. Dobrý účetní vám může pomoci zůstat na dobré cestě a zajistit, aby vaše finance byly v pořádku.
5. Vypracujte marketingovou a prodejní strategii
Strategie by měla vést veškeré vaše úsilí o vaše podnikání. Sepište si plán uvádění produktů a služeb na trh, stanovování cen i taktiky pro udržování silných spojení s vašimi klienty, prodejci a partnery.
Jakmile vaše podnikání rozběhnete, revidujte průběžně své cíle a stanovujte priority procesů, které nejlépe podporují směřování vašeho byznysu. Může to obnášet dodržování přísného rozpočtu, nastavení systémů pro automatizaci určitých úkolů nebo najmutí nových členů týmu, abyste mohli delegovat práci.
Otestujte svůj nápad
Pokud nemáte možnost se setkat přímo se svými vytipovanými potenciálními zákazníky, požádejte na začátek přátele nebo rodinu, aby vám poskytli zpětnou vazbu na vaše úsilí dříve, než vydáte první vysoké výdaje.
Identifikujte nákladově efektivní marketingovou taktiku
Prodej a reklama jsou investice do vaší firmy, ale to neznamená, že musíte hned vybrat své bankovní konto. Existují kreativní způsoby propagace, které jsou zároveň nákladově efektivní. Pokud této problematice příliš nerozumíte, raději si alespoň pro začátek najměte odborníka, který vám poradí.
1. Sociální sítě
Návratnost investic do sociálních sítí závisí na zaměření vaší firmy a platformách, které používáte. Můžete zde prodávat přímo zákazníkům nebo zvyšovat návštěvnost svého webu. Mějte na paměti, že nejdůležitějším aspektem sociálních sítí je spojení a transparentnost, ne nutně prodej.
2. E-mail a informační bulletiny
Využijte své kontakty tím, že je budete informovat. E-maily a informační bulletiny, které jsou personalizované, krátké a poutavé, pomáhají vaší firmě zůstat v paměti. Průběžně také pracujte se svými mailingovými listy. Segmentujte aktivní a neaktivní uživatele a oslovte je diferencovanou nabídkou.
3. Pay-per-click marketing (PPC)
Pomocí PPC marketingu můžete určit rozpočet a rozsah a poté využít populární vyhledávací a grafické reklamy, které vám pomohou spojit se s potenciálními zákazníky, kteří hledají produkty nebo služby na internetu.
Identifikujte potřebné nástroje
Při rozhodování o zahájení podnikání bude také užitečné identifikovat nástroje, které potřebujete pro jeho podporu. Zvažte možnosti cloudového softwaru, který je dostupný a umožní vám bez větších výpočetních kapacit sledovat vaše účetnictví, řešit marketingové aktivity nebo samotný obchod.
-bb-