4. Aktivní zapojení ředitelů firem
Mnozí ředitelé významných světových firem stále nemají účty na sociálních sítích a pokud ano, používají je jen pro čistě soukromé účely. To se má v roce 2017 také změnit.
Podpořit by to měly platformy jako například LinkedIn Pulse nebo Facebook for Business Influencers. Ty byly vytvořeny právě proto, aby se jejich prostřednictvím prezentovali manažeři a podnikatelé jako odborníci ve svých oborech. Již dnes na nich najdeme aktivní členy, jako je například Bill Gates, Richard Branson a další.
Podle Ryana Holmese se manažeři začnou více angažovat i na Twitteru, Instagramu nebo Snapchatu.
6. Automatické konverzace
V roce 2017 budou sociální sítě ještě silnějším obchodním kanálem. Zákazníci se na nich budou nejen dozvídat o možném nákupu, ale i uzavírat obchody a řešit zákaznickou komunikaci.
Spolu s tím bude sílit i trend vývoje tzv. chatbotů neboli počítačových programů s umělou inteligencí, které komunikují se svými uživateli a učí se od nich. Tito „virtuální asistenti“ zvládnou vyřizovat objednávky i další požadavky zákazníků, aniž by je musel řešit živý člověk.
Nástroje a kanály se sice mohou měnit, ale éra sociálních sítí, kterou odstartoval Facebook, bude dále pokračovat.
„Firmy se mohou spolehnout na to, že sociální média jako taková nikam nezmizí. Budou pro ně stále spolehlivějším místem, kde se spojit se zákazníky,“ uzavírá Ryan Holmes.
-kk-