Firmy a sociální sítě v roce 2017 (2/2)

V první části článku jsme se seznámili se třemi zásadními trendy, které by neměly uniknout žádné firmě usilující o efektivní využití sociálních sítí pro své marketingové, obchodní či jiné cíle.

Ředitel společnosti Hootsuite Ryan Holmes popsal, jak budou vypadat nové způsoby oslovování uživatelů sociálních sítí. Vysvětlil také, jak by firmy měly pracovat se svými zaměstnanci, kteří používají sociální média pro soukromé účely nebo pro komunikaci jménem firmy.

Dnes se podíváme na zbývající dva trendy, které podle Ryana Holmese již odstartovaly a v roce 2017 budou ještě patrnější.

Ilustrační snímek

4. Aktivní zapojení ředitelů firem

Mnozí ředitelé významných světových firem stále nemají účty na sociálních sítích a pokud ano, používají je jen pro čistě soukromé účely. To se má v roce 2017 také změnit.

Podpořit by to měly platformy jako například LinkedIn Pulse nebo Facebook for Business Influencers. Ty byly vytvořeny právě proto, aby se jejich prostřednictvím prezentovali manažeři a podnikatelé jako odborníci ve svých oborech. Již dnes na nich najdeme aktivní členy, jako je například Bill Gates, Richard Branson a další.

Podle Ryana Holmese se manažeři začnou více angažovat i na Twitteru, Instagramu nebo Snapchatu.

6. Automatické konverzace

V roce 2017 budou sociální sítě ještě silnějším obchodním kanálem. Zákazníci se na nich budou nejen dozvídat o možném nákupu, ale i uzavírat obchody a řešit zákaznickou komunikaci.

Spolu s tím bude sílit i trend vývoje tzv. chatbotů neboli počítačových programů s umělou inteligencí, které komunikují se svými uživateli a učí se od nich. Tito „virtuální asistenti“ zvládnou vyřizovat objednávky i další požadavky zákazníků, aniž by je musel řešit živý člověk.

Nástroje a kanály se sice mohou měnit, ale éra sociálních sítí, kterou odstartoval Facebook, bude dále pokračovat.

Firmy se mohou spolehnout na to, že sociální média jako taková nikam nezmizí. Budou pro ně stále spolehlivějším místem, kde se spojit se zákazníky,“ uzavírá Ryan Holmes.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com