Ceny pohonných hmot trápí menší firmy

Kurýrní služby, doručovatelé, obchodníci s auty a další jsou „v první linii“, když vzrostou ceny pohonných hmot. V případě některých služeb může mít zvýšení cen doslova zmrazující efekt na tržby.

Postoupení zvýšených nákladů

Majitelé drobných podniků tvrdí, že ceny pohonných hmot ještě nejsou tak kritické. Mnoho z nich však přelévá zvýšené náklady na spotřebitele, což je rozhodnutí, které nemusí být vždy nejvhodnější.

Změna chování

Je zřejmé, že ceny pohonných hmot a ekonomie jsou na kritické křižovatce, kde další výšení cen znamená hrozbu pro růst. Ceny pohonných hmot ovlivňují výrazně chování spotřebitelů a i způsob, jak některé firmy podnikají.

H. Drake, ředitel Casa de Cadillac říká: „Zákazník přemýšlí jinak nejen proto, že jsou pohonné hmoty drahé v současné době. Každý přemýšlí také o tom, že budou zřejmě drahé i za rok.“ Drake si stěžuje, že tržby jeho firmy klesly od srpna o 20 %, oproti loňskému roku. Něco z toho jde na vrub iniciativě firmy General Motors, která prodávala automobily v masivní slevové akci. Mnoho zákazníků ale stále váhá, odkládá koupi a čeká, zda se ceny pohonných hmot stabilizují.

-av-
Zdroj: Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startup Journal