Každý z nás má občas obtíže se soustředěním nebo udržením svého pracovního a osobního života v rovnováze. Vyzkoušejte pár triků, díky kterým zlepšíte svůj pracovní den za méně než 10 minut.
Chcete se soustředit?
Je pravděpodobné, pokud se snažíte při přípravě prezentace hovořit do telefonu, jíst oběd, a ještě procházet zpravodajské stránky, pravděpodobně něco unikne vaší pozornosti. Multitasking je mýtus. Efektivnější je monotasking. Ano, to znamená skutečně dělat jen jednu věc v danou chvíli.
TIP:
Podívejte se na svůj počítač a telefon. Spočítejte počet otevřených aplikací, programů a karet prohlížeče. Uzavřete všechny kromě těch, které jsou naprosto nezbytné pro váš další úkol, abyste mohli zůstat soustředěni.
Chcete lépe komunikovat?
Na týmové schůzce vám může dělat obtíže prosadit se v davu, který vám věnuje malou pozornost. První věc, kterou musíte udělat, je zaměřit se na výšku vašeho hlasu. Vyhledejte si nejrůznější hlasová cvičení, která vám pomohou zahřát vaše hlasivky před vaším projevem. Dále se sledujte tempo vaší řeči, které také ovlivňuje způsob, jakým je zpráva přijímána. Zpomalte, abyste svým nápadům dali čas, který si zaslouží. Posledním nástrojem je prozódie nebo rytmus a intonace ve vašem hlase. Pokud jste někdy měli pocit, že je váš hlas monotónní, pak je potřeba se na tuto oblast také zaměřit.
TIP:
Použijte svůj telefon k zaznamenání vašeho projevu. Vybavte si, co jste dělali třeba včera a nahrajte si vlastní projev, stejně jako byste volali kamarádovi. Poté si záznam poslechněte a vnímejte, v čem děláte chyby. Případně nechte záznam zhodnotit další osobu.
Chcete být lepším spojencem?
Neexistuje žádná kouzelná hůlka, která vám pomůže v lepším začlenění do kolektivu. Svůj vliv ale můžete ovlivnit. Začněte drobnými aktivitami, jako je například výslovnost některých složitějších jmen kolegů, oslovování, naslouchání. Dávejte také pozor, abyste druhým lidem neskákali do řeči, když hovoří.
TIP:
Připravte se na roli obhájce. Zapište si 2-3 věci, které byste mohli na schůzce říci, když si všimnete, že někomu není věnována dostatečná pozornost nebo je jeho názor upozaděn a ve vhodnou chvíli se jeho názoru zastaňte pádnými argumenty.
Chcete mít lepší rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem?
Pokud například pracujete denně 10 hodin v kuse, pak přidání dvouhodinového cvičení do vašeho běžného pracovního programu vám zřejmě nepomůže. Je potřeba podpořit také vaši intelektuální, emoční a duchovní stránku a tyto oblasti vyvážit.
TIP:
Přemýšlejte o tom, jak vypadá váš ideální vyvážený pracovní týden, a zapište si vzorový rozvrh. Kdy začínáte pracovat? Kdy končíte s prací? Na co byste si chtěli vyhradit každý den čas? Poté vytvořte seznam toho, jak jste skutečně strávili svůj čas během minulého pracovního týdne. Porovnejte ideální a skutečné týdny a určete, kde byste mohli provést úpravy. Buďte realističtí ohledně toho, čeho můžete dosáhnout, abyste se mohli připravit na úspěch.
-bb-
Try four quick tricks and instantly make workdays more efficient
Each of us sometimes has difficulty concentrating or keeping our work and personal lives in balance. Try a few tricks and in less than 10 minutes improve your working day.
Do you want to concentrate?
Chances are, if you're preparing a presentation and at the same time trying to talk on the phone, eat lunch, and also browse through the news, something will probably escape your attention. Multitasking is a myth; monotasking is more effective. And yes: that really does mean doing just one thing at a time.
TIP:
Look at your computer and phone. Count the number of open applications, programs, and browser tabs. Close all but those that are absolutely necessary for your next task so that you can stay focused.
Do you want to communicate better?
In a team meeting, it might be difficult for you to stand out in a crowd that is paying you little attention. The first thing you need to do is focus on the pitch of your voice. Find a variety of vocal exercises to help you warm up your vocal cords before a speech. Next, watch the pace of your speech, which also affects how the message is received. Slow down to give your ideas the time they deserve. The last instrument is prosody or rhythm and intonation in your voice. If you have ever felt that your voice is monotonous, then you also need to focus on this area.
TIP:
Use your phone to record yourself speaking. Talk about what you did yesterday, for example, just as if you were describing it to a friend. Then listen to the recording and sense what you are doing wrong. Alternatively, have someone else evaluate the recording.
Do you want to be a better ally?
There is no magic wand to help you better integrate into the team. But you can affect your influence. Start with small items, such as the pronunciation of any complicated names of colleagues, addressing, listening. Beware also of interrupting other people when they are speaking.
TIP:
Prepare for the role of a defence lawyer. Write down 2-3 things you could say at a meeting if you notice someone is not receiving enough attention or their opinion is not being heard; then, at an appropriate moment, advance that opinion using strong arguments.
Do you want a better work-life balance?
For example, if you work 10 hours a day, adding a two-hour workout to your regular schedule may not help much. You also need to support your intellectual, emotional and spiritual side and balance these areas.
TIP:
Consider how an ideal balanced working week might look and write a sample schedule. What time do you start? When do you finish? For what would you like to set aside some time every day? Then make a list of how you actually spent your time the previous working week. Compare the ideal and actual weeks and identify where adjustments could be made. Be realistic about what you can achieve to prepare for success.
-bb-