Při hodnocení, oceňování, povyšování a vedení svých podřízených musíte jako manažer brát v potaz jejich celkový výkon, jejich produktivitu, nedostatky a silné stránky. Jak ale objektivně zhodnotit výkon svých podřízených? Jaká všechna kritéria musíte vzít v potaz? To vše vám řekneme v dnešním článku.
Tento text vychází z článku na webu Entrepreneur.com.
První poučka zní – nesmíte se dívat jenom na čísla. Kvalitu pracovníka nelze vyjádřit jenom čistě finančně a číselně a pokud byste podřízené hodnotili vyloženě jenom podle čísel, může se vám stát, že budete odměňovat pracovníky, jejichž úspěchy ale stojí na méně očividné práci nedoceněných kolegů.
Abyste zhodnotili kvality pracovníka skutečně objektivně, je dobré zeptat se na názor na jeho práci více lidí z jeho okolí. Získáte tak ucelenější pohled na jeho práci z více úhlů a možná doceníte jeho přínos v oblastech, na které by vás předtím ani nenapadlo se soustředit.
Hodnocení podřízeného je vždy nutné dělat za jeho spolupráce. Probírejte s ním všechny poznatky, které o jeho výkonu získáte, a dejte mu možnost se vyjádřit k negativním zprávám, které o jeho práci získáte.
I přestože mohou vaši podřízení oficiálně vykonávat stejnou funkci, byla by chyba měřit všem úplně stejným metrem a nedělat při hodnocení pracovníků rozdíly. Každá role má svá specifika a drobné nuance v tom, co se od dotyčného pracovníka očekává. Berte tato specifika v potaz při hodnocení jednotlivých podřízených.
-mm-