Každý řeší během pandemie, jak podpořit psychiku zaměstnanců, kteří pracují na home office. IT týmy jsou dnes těmi, které patří mezi nejvytíženější. Zároveň jsou tito lidé stále velmi špatně nahraditelní. Zamezte jejich vyhoření a dejte jim potřebnou oporu.
Riziko vyhoření je obzvláště vysoké u IT pracovníků, z nichž většina má nyní mnohdy dokonce delší směny, aby zajistili, že jejich ostatní kolegové budou moci efektivně pracovat z domova. A pracovníci IT, kteří sami pracují z domova, čelí každodenním problémům při pokusech o nalezení rovnováhy mezi pracovními a rodinnými povinnostmi.
Zaměstnanci zvyklí pracovat v úzkých a agilních týmech se také mohou cítit izolovaní od svých kolegů. Namáhavá práce na dálku spojená s pandemickými a jinými stresory je škodlivá pro duševní i fyzické zdraví. Kromě dlouhodobých důsledků pro jednotlivce to ovlivňuje produktivitu a výkonnost podniku. Jak můžete svým technickým kolegům pomoci?
Nejprve se postarejte o sebe. Z fyzického hlediska je potřeba vaše IT specialisty podpořit, aby dodržovali zdravou stravu, spánek a nepodceňovali ani cvičení. Může to být banální, ale je skutečně důležité projevit zájem.
Buďte zranitelní. Vedoucí IT mohou destigmatizovat problémy duševního zdraví tím, že se sami otevřou svým týmům a budou společně sdílet věci, s nimiž se potýkají. Tato empatie posiluje sociální vazby.
Rozpoznejte varovné příznaky. CIO by se také měli naučit rozpoznávat příznaky stresu, úzkosti a deprese u svých lidí. Dejte na doporučení odborníků, najměte si třeba psychologa, který jim v tom pomůže.
Poslouchejte své zaměstnance. Zaměstnanci, zejména Generace Z a mileniálové, chtějí mluvit se svými zaměstnavateli o duševním zdraví více než kdy dříve. Ptejte se a naslouchejte. Obyčejné „Jak se máš?“ může skutečně udělat divy.
Nabídněte dostupné zdroje. Studie ukazují, že zaměstnanci chtějí, aby jejich zaměstnavatelé poskytovali více informací o podpoře a službách v oblasti duševního zdraví.
Omezte virtuální schůzky. Lidé nyní zasedají na více schůzkách než před pandemií. To však zaměstnance odvádí často od jejich skutečné práce, což má za následek, že budou pracovat do večera nebo o víkendech a zanedbají svůj volný čas a rodinné povinnosti. Zaměstnanci naopak potřebují prostor na to, aby svou práci mohli dokončit v běžném čase. Co třeba zavést „pondělky bez meetingů“?
-bb-
Your IT team needs you more than ever at this time
During the pandemic everyone is dealing with how to support the psyche of employees working on home office. Today, IT teams are among the busiest. At the same time, these people are still very difficult to replace. Avoid burnout on their part and give them the necessary support.
The risk of burnout is particularly high for IT staff, most of whom now often have even longer shifts to ensure that their other colleagues can work effectively from home. And home-based IT professionals face day-to-day challenges trying to balance work and family responsibilities.
Employees used to working in close and agile teams may also feel isolated from their colleagues. Strenuous teleworking associated with pandemics and other stressors is detrimental to mental and physical health. In addition to the long-term consequences for individuals, it affects a company's productivity and performance. How can you help your technical colleagues?
Take care of yourself first. From a physical point of view, your IT specialists need to be encouraged to maintain a healthy diet, sleep and not underestimate exercise. It may seem trivial, but it is really important to show an interest.
Be vulnerable. IT leaders can destigmatise mental health issues by opening up to their teams and sharing the issues they themselves are facing. Such empathy strengthens social ties.
Recognise the warning signs. CIOs should also learn to recognise the symptoms of stress, anxiety and depression in their staff. On the recommendation of experts, hire a psychologist to help them with this.
Listen to your employees. Employees, especially Generation Z and millennials, want to talk to their employers about mental health more than ever. Ask questions and listen. A simple "How are you?" can really work wonders.
Offer available resources. Studies show that employees want their employers to provide more information about mental health support and services.
Limit virtual meetings. People now sit in more meetings than before the pandemic. However, this often distracts employees from their actual work, with the result that they work until late in the evening or at weekends and neglect their free time and family responsibilities. Employees need space to complete their work in a timely manner. How about introducing "Mondays without meetings"?
-bb-