-mm-
Manažer musí být tak trochu psycholog. Musí mít skvělé vyjednávací schopnosti a musí umět své okolí přesvědčovat. Pokud totiž například své podřízené nepřesvědčí, aby upřímně věřili v navrhovaný plán a strategii, jen těžko bude tým dosahovat své maximální možné efektivity. Proto si v tomto článku ukážeme pět tipů, které vám pomohou lépe ostatní přesvědčovat, i když mají třeba jiný názor než vy.
Tyto tipy přinesl server INSEAD Knowledge.
Ze všeho nejdůležitější je necpat druhému člověku rovnou svůj názor. Ten totiž dotyčný nikdy neuzná, pokud k němu pomocí svých vlastních úvah nedojde sám. Nesnažte se tedy snažit protlačit svůj názor, spíše dávejte druhému podněty k vlastnímu přemýšlení.
Nesnažte se druhého člověka shazovat. Jestliže vůči němu budete hostilní, akorát ještě více prohloubíte brázdu mezi vámi dvěma. Naopak, dejte mu najevo, že zcela rozumíte tomu, proč si myslí to, co si myslí.
Dávejte dotyčnému body k zamyšlení, které konfrontují jeho názor, a zasejte tak semínko pochybnosti. Nechte pak dotyčného, aby vlastním přemýšlením došel ke změně názoru.
Netahejte do interakce emoce. Snažte se argumentovat co možná nejvíce racionálně.
Celá komunikace s dotyčným člověkem by se měla nést v pozitivním duchu. Nemělo by se jednat o hádku ani konfrontaci. Motivujte druhého člověka pozitivně k tomu, aby změnil svůj názor, a pokud se vám to podaří, rozhodně se nechovejte triumfálně ani se nesnažte druhého shazovat kvůli tomu, že měl předtím podle vás chybný názor.
-mm-