Artificial intelligence (AI) is a hot topic right now. Advanced tools, such as generators of visual and graphic art, or chat platforms such as ChatGPT, arouse both enthusiasm and fear. However, experts generally agree that, when used correctly, these tools can be very useful for a wide range of workers. So it is not true that robots are going to take our jobs away. If we understand how these systems work and learn how to use them, AI tools can help us become more efficient and productive in our current jobs. So far, only 10 percent of workers are using AI at work. Here are four reasons why you should encourage your subordinates to use it and not discourage them.
Reason No. 1: Increased work efficiency
As Forbes states, one of the biggest benefits of AI is its ability to help us increase the efficiency of our work. This is especially true for routine tasks that do not require innovation or creativity. For example, if we have a set of data and need to compare it to another set, AI is able to perform this operation flawlessly in seconds. This gives us time to focus on more important things, like strategic planning or customer service. The fight against AI in this context is as absurd as the fight against calculators.
Reason No. 2: Fewer errors
When we allow AI to perform routine tasks for us based on clear rules, numbers and data, we obtain results with fewer errors than if it was done by humans. A computer will never make a mistake where a human might. This is why you should encourage your subordinates to use AI for routine work. However, you must limit its use to genuinely routine tasks that do not require human insight.
Reason No. 3: Personalisation
AI has the ability to take large amounts of data, text and general knowledge, and reshape it according to the needs of the user. Thus AI can be used, for example, to personalise training for employees, plan work effectively or develop individual strategies and plans for individual workers.
Reason No. 4: Informed decision-making
AI can find connections between information that humans do not necessarily always notice. This is particularly useful when an individual is faced with having to make a decision. AI can thus help humans overcome their own prejudices or emotions and make a purely rational and informed decision.
-mm-
Umělou inteligenci používá zatím jen 10% pracovníků. Čtyři důvody, proč byste měli své podřízené k využívání AI motivovat.
Umělá inteligence (neboli AI podle anglického výrazu „artifical intelligence“) je teď hojně skloňovaným tématem. Pokročilé nástroje, jako jsou grafické generátory nebo chatovací platformy v čele s ChatGPT, budí nadšení i rozpaky. Odborníci se nicméně vesměs shodují, že při správném použití mohou být tyto nástroje velmi užitečné pro celou řadu pracovníků. Neplatí tedy, že by nám roboti měli sebrat práci. Pokud pochopíme, jak tyto systému fungují, a naučíme se je využívat, mohou nám pomoci být v našich současných zaměstnáních efektivnější a produktivnější. Umělou inteligenci zatím v práci využívá jen desetina pracovníků. A zde jsou čtyři důvody, proč byste měli své podřízené k využívání AI motivovat a nikoliv je od toho odrazovat.
Důvod č. 1: Zvýšená efektivita práce
Jak uvádí Forbes, jednou z největších výhod umělé inteligence je její schopnost pomoci nám zvýšit efektivitu naší práce. To se týká především rutinních úkonů, které nevyžadují inovaci nebo kreativitu. Pokud například máme sadu dat a potřebujeme porovnat s jinou sadou, umělá inteligence je schopna tuto operaci bezchybně provést v řádu vteřin. My tak máme čas věnovat se důležitějším věcem, jako strategickému plánování nebo zákaznickému servisu. Boj proti umělé inteligenci v tomto kontextu je podobně absurdní jako boj proti kalkulačkám.
Důvod č. 2: Menší chybovost
Když umožníme umělé inteligenci, aby za nás prováděla rutinní úkony založené na jasných pravidlech, číslech a datech, výsledkem je menší chybovost. Tam, kde člověk může udělat chybu, počítač chybu nikdy neudělá. Podporujte tedy své podřízené v tom, aby umělou inteligenci k rutinní práci využívali. Je ovšem nutné omezit její použití na skutečně rutinní úkoly, které nevyžadují lidský vhled.
Důvod č. 3: Personalizace
Umělá inteligence má schopnost vzít velké množství dat, textu a obecně platných znalostí a přetvořit je podle potřeb zadavatele. AI tedy může posloužit například k personalizaci školení pro zaměstnance, k efektivnímu plánování práce či k přípravě individuálních strategií a plánů pro jednotlivé pracovníky.
Důvod č. 4: Informované rozhodování
AI dovede najít vazby mezi informacemi, kterých si člověk ne nutně musí vždy všimnout. To se hodí především ve chvíli, kdy jednotlivec stojí před nějakým rozhodnutím. Umělá inteligence mu tak může pomoci překonat své vlastní předsudky nebo emoce a rozhodnout se čistě racionálně a informovaně.
-mm-