Quiet quitting: what it is and how to prevent it in your team

Tichá rezignace: Co to je a jak proti ní u vašeho týmu bojovat

The term "quiet quitting" has been used quite often lately in professional texts and the media. It is a current trend concerning certain employees, mostly younger ones. What is it, why should you as team leaders be aware of quiet quitting, and what can you do to prevent it?

What is quiet quitting?

Quiet quitting is a response to a work culture based on constant pressure and demand for high productivity. Employees, usually young people, simply stop doing anything extra, and instead do only the bare minimum that is required of them. One might say it is a form of burnout, with the difference that the given employee does not break down completely but works on a kind of autopilot.

What can you do to prevent your employees quietly quitting?

According to Forbes, quiet quitting is a reaction to unkept promises, pressure for performance and little appreciation of extra work. To prevent employees from quietly quitting, you need to focus on the following points.

  • Acknowledge a job well done. If you see an employee did a truly good job or put in some extra effort, appreciate it. This does not necessarily mean a financial reward; employees are primarily missing honest praise and recognition.

  • Take an interest in employees on a human level. Your employees are not robots. Do not evaluate them based solely on their work performance. Be interested in what is going on in their lives and whether they are facing any problems.

  • Do not neglect employee development. Offer your subordinates sufficient room for self-development and education. Do not force them to perform routine work over and over again.

  • Maintain a dialogue between yourself and your employees. Last but not least, it is important to ask the employees themselves what they lack or what they would appreciate. Maintain a dialogue with your team and meet subordinates individually in order to know what is really bothering them.

 

-mm-

    Tichá rezignace: Co to je a jak proti ní u vašeho týmu bojovat

    Poslední dobou se v odborných článcích a médiích hojně skloňuje termín „tichá rezignace“ nebo „tiché nepracování“. Tak se nejčastěji překládá anglické sousloví „quiet quitting“ a jedná se o aktuální trend u některých pracovníků, převážně u těch mladších. O co se jedná, proč byste se jako týmový lídři měli tiché rezignace bát a co s ní můžete dělat?

    Co to je tichá rezignace?

    Tichá rezignace je vlastně odpovědí na pracovní kulturu založenou na neustálém nátlaku a požadavku po vysokých výkonech. Zaměstnanci, většinou mladí lidé, zkrátka přestanou dělat cokoliv navíc a začnou dělat jenom přesně to minimum, které se po nich požaduje. Dalo by se říct, že se jedná o určitou formu vyhoření, ale s tím, že dotyčný pracovník se nezhroutí úplně a jede na jakéhosi autopilota.

    Co můžete udělat pro to, aby vaši podřízení tiše nerezignovali?

    Podle Forbesu je tichá rezignace většinou reakcí na nedodržené sliby, tlak na výkon a malé docenění práce navíc. Aby tedy vaši podřízení tiše nerezignovali, musíte se soustředit na následující body.

    • Doceňujte dobře odvedenou práci. Když vidíte, že se pracovníkovi něco skutečně povedlo nebo že se opravdu snažil, oceňte to. Nemusí nutně jít o finanční odměnu – zaměstnancům chybí hlavně upřímná pochvala a uznání.

    • Zajímejte se o své podřízené i na lidské úrovni. Vaši zaměstnanci nejsou jenom roboti. Nehodnoťte je pouze z hlediska jejich pracovního výkonu, ale zajímejte se o to, co se děje v jejich životech a jestli neřeší nějaké problémy.

    • Nezanedbávejte rozvoj podřízených. Nabídněte pracovníkům dostatečný prostor pro rozvoj a další vzdělávání. Nenechte je dělat jednu rutinní práci neustále dokola.

    • Veďte s podřízenými dialog. V neposlední řadě je důležité se zeptat samotných pracovníků, co jim chybí nebo co by ocenili. Veďte se svým týmem dialog a individuálně se se svými podřízenými setkávejte, abyste věděli, co je doopravdy trápí.

     

    -mm-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com