-mm-
Rychlé rozhodování a systematické a efektivní řešení problémů – to jsou zcela klíčové vlastnosti kteréhokoliv manažera. Zde je šestibodový manuál, který slouží jako obecná osnova pro řešení problémů a kterým byste se měli řídit ve chvílích, když hledáte řešení pro určitou situaci nebo když se musíte rychle rozhodnout mezi několika možnými variantami.
Tento manuál přinesl server The Muse.
V prvé řadě musíte zcela jasně popsat a definovat problém. Zní to banálně, ale přesná definice je klíčová pro úspěch celého řešení. O jaký problém nebo situaci se jedná, koho se týká, jak se projevuje, jak dlouho už trvá?
Viditelný problém většinou bývá až symptomem určité neuspokojivé situace – jakéhosi zdroje nebo jádra problému. Neřešte jenom projevy problému, ale definujte a řešte jeho samotnou podstatu.
Nastává čas vymyslet co nejvíce možných řešení. Mělo by se jednat o brainstorming, při kterém přijdete s celou plejádou možných řešení problému.
U několika nejschůdnějších řešení, které sepíšete v rámci předchozího bodu, sepište reálné a očekávané dopady – a to jak ty pozitivní, tak i ty negativní.
Určete si, jaké parametry výsledného řešení jsou pro vás ty nejdůležitější a které dopady (pozitivní i negativní) jsou prioritní.
Podle hierarchie důležitosti pozitivních a negativních dopadů řešení vyberte to, které vám vyjde jako to nejschůdnější a nejvýhodnější. Toto řešení následně implementujte.
-mm-