Každý manažer by se měl co možná nejvíce snažit podpořit spokojenost i loajalitu svých podřízených. Věrní, angažovaní a spokojení pracovníci jsou totiž pro tým velkým přínosem – mají bohaté zkušenosti a jsou nositeli jedinečného interního know-how. Zde je šest tipů, jak můžete z pozice manažera zvýšit loajalitu členů svého týmu.
Tyto tipy přinesl server INC.com.
Pracovníci se nikdy nebudou cítit dobře v prostředí, kde panuje neefektivní komunikace, kde si lidé nevěří a kde manažer před svými podřízenými něco tají. Buďte zcela transparentní, nebojte se mluvit i o nepříjemných tématech a komunikujte se všemi zcela otevřeně.
Toto je rada, která může znít možná příliš okatě nebo banálně. Bohužel, řada manažerů ale stále dělá tu chybu, že naslouchání podřízeným jen předstírá. Nedělejte tuto chybu a skutečně se zajímejte o to, co si vaši podřízení myslí a co chtějí.
Abyste si vybudovali věrný tým, který tahá za jeden provaz, musíte svým podřízeným dlouhodobě pomáhat. Nemějte na mysli tedy jen dobro firmy a celého týmu, ale vždy berte v potaz i dobro jednotlivých pracovníků.
Jako týmový manažer musíte se svým týmem vždy takzvaně držet basu. Nikdy se k němu neotáčejte zády a nikdy neupřednostňujte vaše osobní zájmy nebo zájmy firmy před zájmem vámi svěřených podřízených.
Vždy se snažte pracovníkům nabídnout co možná největší flexibilitu. Umožněte jim co možná nejlépe skloubit pracovní a osobní život. A oni se vám odmění věrností i nadšením do práce.
Aby byli pracovníci co možná nejspokojenější, musíte jim nabídnout i určitou perspektivu. Tedy vzdělání a rozvoj. Pomáhejte pracovníkům se posouvat ve věcech, které jim jdou a které je baví. A díky tomu je práce bude i o to více bavit.
-mm-
Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele