-mm-
Pokud se zanedbá potřebná prevence, syndrom vyhoření může u pracovníků přijít náhle a nečekaně, má však na chod týmu i na duševní zdraví zasaženého pracovníka velmi negativní dopad. Jestliže se vám zdá, že jsou členové vašeho týmu přetíženi a že by jim mohlo hrozit vyhoření, jako prevenci byste měli začít postupovat podle následujících šesti tipů.
Tyto tipy uveřejnil server Center for Creative Leadership.
Rutina a monotónnost jsou častými spouštěči pocitu beznaděje a vyhoření. Umožněte pracovníkům si práci více organizovat sami a podporujete je v testování nových postupů a metod.
Přestaňte s týmem jednat genericky a více se zaměřte na to, abyste rozvinuli personalizované vztahy s jednotlivými pracovníky. K tomu mimo jiné slouží i pravidelné bilanční schůzky s jednotlivými podřízenými.
Udělejte si audit vašich interních procesů a určete, jestli díky nim nedochází k možnému přetěžování některých pracovníků.
Při určování vytíženosti a efektivity jednotlivých pracovníků se zamyslete, jestli jsou hodnotící parametry správně nastavené, zda nejsou zastaralé a jestli skutečně odpovídají realitě.
Mnoho manažerů oficiálně propaguje udržitelný pracovní režim, ale zároveň třeba veřejně chválí pracovníky, kteří úspěšně do konce dotáhli nějaký projekt, ovšem jenom díky probdělým nocím a velkým přesčasům. Přestaňte podporovat workoholiky, a to i nevědomě.
Zamyslete se, jestli jste schopni pracovníkům nabídnout ještě nějakou časovou, organizační nebo místní flexibilitu, aniž by došlo k dlouhodobé ztrátě produktivity vašeho týmu.
-mm-
Zdroj: Center for Creative Leadership - oficiální stránky instituce Center for Creative Leadership (CCL®)