Jestliže jste se poprvé ocitli (nebo se teprve ocitnete) na pozici manažera, zřejmě si kladete otázku, co byste měli dělat a jaká pravidla dodržovat, abyste vykročili tou správnou nohou a byli ve svých manažerských snahách co možná nejúspěšnější. Právě pro vás je určeno následujících šest rad pro začínající manažery.
Tyto tipy přinesl blog společnosti SalesForce.
Někteří manažeři mají hned ze začátku tendenci přetvářet podřízené k obrazu svému a nutit je dělat věci podle jejich představy toho, co je správné. To ale není dobrý přístup, jelikož zavání mikro-managementem. Dejte svým podřízeným volnost a nechte je dělat svoji práci alespoň částečně po svém.
Noví týmoví vedoucí chtějí být často se svými podřízenými za každou cenu zadobře. A proto se zdráhají dávat jim negativní zpětnou vazbu. Vy byste ale měli mluvit s podřízenými otevřeně. A pokud by něco mohli objektivně dělat lépe, vy jste ten člověk, který by jim to měl říct.
Nadchněte svůj tým do společné vize, popište, jakou budoucnost budete spolu jako tým vytvářet, a dejte tak svým podřízeným jasný cíl, za kterým mohou všichni svojí prací směřovat.
Nesnažte se příliš kopírovat ničí manažerský styl. Zůstaňte autentičtí a volte takové postupy a takový styl komunikace, které odpovídají vaší osobnosti.
Všem měřte stejným metrem. Kdybyste si, byť třeba jen podvědomě, některé své podřízené oblíbili více než jiné, ostatní to poznají a budou z toho moci propadat frustraci.
Jako poslední tip je nutné uvést, že každý dělá chyby. A noví manažeři nejsou výjimkou. Nebuďte perfekcionisté, nebuďte na sebe příliš přísní a předem se smiřte s tím, že i ve svých manažerských snahách občas uděláte nějakou chybu.
-mm-