Řada talentovaných a inteligentních lidí ani zdaleka nedosahuje svého maximálního potenciálu čistě jenom kvůli tomu, že si neumí dobře zorganizovat práci a že nezná způsoby, jak být co možná nejproduktivnější. Často proto tak trochu promrhávají svůj talent a nechají se předběhnout lidmi, kteří třeba takový talent nemají, ale zato ví, jak pracovat efektivně a jak si práci naplánovat. Aby toto nebyl váš případ, zde je sedm rad, jak být co možná nejvíce produktivní.
Tyto tipy uveřejnila webová stránka Addicted2Success.com.
V prvé řadě je nutné určit si, co jsou vaše cíle a na co se vlastně prioritně chcete soustředit. Jedině tak dovedete eliminovat nedůležitou práci a soustředit se skutečně primárně na to, co vám dává smysl. Mějte proto určené jak dlouhodobé priority (v horizontu jednoho roku nebo více let), tak i ty krátkodobé (v řádu týdnů a měsíců).
Delegování práce neznamená, že jste neschopní nebo málo efektivní. Naopak. Znamená to, že si uvědomujete, že nelze stíhat vše a že existují priority, na které byste se měli zaměřovat především. Naučte se proto svoji práci delegovat ostatním – kolegům nebo podřízeným.
Pro maximální efektivitu je nutné umět si do pracovního dne naplánovat i pravidelné, byť třeba jen desetiminutové přestávky.
Moderní technologie nabízí nesčetně nástrojů a pomůcek. Věnujte dostatek času výběru těch nástrojů, které jsou pro vás nejvhodnější a které vám práci a čas skutečně ušetří, nikoliv které vám ještě přidělají starosti. Investovaný čas do výběru vhodných nástrojů se vám mnohonásobně vrátí.
Člověk, který se soustředí pouze a jenom na maximální výkon, ale nevnímá své tělo a svoji mysl, dříve nebo později vyhoří a ztratí jakoukoliv motivaci, v horším případě ho postihne dokonce nějaká nemoc.
Tento bod necháváme schválně takto vágní. Každý pracuje a funguje jinak a každý proto musí najít vlastní způsob, jak si svoji práci i svůj osobní život naplánovat. Ať už si ale vyberete jakoukoliv cestu, platí, že nějakým způsobem si svoji práci musíte umět naplánovat.
Eliminujte při práci rušivé elementy, nepřeskakujte od jedné věci k druhé a radši věnujte pracovním úkolům kratší čas, ale intenzivnější pozornost, než naopak.
-mm