Feeling mentally fatigued? Five changes you can make to solve the problem

Připadáte si duševně vyčerpaní? Pět změn, které můžete udělat, abyste problém vyřešili

Managers are perhaps even more prone to mental exhaustion than their subordinates. Why? Because apart from being responsible for themselves and their work, they also take responsibility for their subordinates. Some managers also struggle to delegate tasks, they work long hours or worry to excess about issues their team faces; thus they can easily find themselves on the brink of exhaustion. If you too sense the threat of this dark scenario, you should try adopting these five changes that can solve the problem and get you back on track.

These tips were published by the American Express blog.

Don't spend time on unimportant tasks

This sounds trivial, yet it is something that causes many problems to  workers and managers. If you have too much on your plate, you need to define which tasks have priority and which ones do not. Then forget about those with low priority or, even better, delegate them to someone else. Learn to say no and if you don't have time for something, just don't do it.

Block specific times for key tasks

Always set aside specific times in your work schedule for tasks that are high priority. In the set period of time, focus only on that task: don't switch to something different or let anyone lure you elsewhere.

Do not let yourself be distracted

Eliminate all distractions that would prevent you working on key tasks. If necessary, turn off your cell phone, set your status on all communication channels to "offline", lock yourself in your office, or hide somewhere where nobody can disturb you.

Delegate work more effectively

Many managers would prefer to do everything themselves instead of delegating important tasks and decisions to subordinates. This happens both consciously and unconsciously. As a manager, however, you must learn to delegate effectively all the work you simply cannot manage to do yourself. Otherwise, you will burn out.

Lead a healthy and sustainable lifestyle

On a more general level, you need to maintain a healthy lifestyle both at work and in your personal life. But the work-life balance needs to be not just healthy but also sustainable. If you only work and only exercise three hours a day immediately after work, this may seem like a healthy regime, but it is so unsustainable that sooner or later you will fall victim to burnout. Set up a routine that allows you time for all your priorities so you are as content as possible with your life.

 


-mm-

    Připadáte si duševně vyčerpaní? Pět změn, které můžete udělat, abyste problém vyřešili

    Manažeři jsou k duševnímu vyčerpání možná ještě náchylnější než jejich podřízení. Proč? Protože kromě zodpovědnosti za sebe a svoji práci ještě přebírají zodpovědnost za své podřízené. Někteří manažeři mají také problémy s delegováním práce, pracují přesčasy nebo se příliš trápí s některými problémy, kterým čelí jejich tým, a proto se mohou snadno ocitnout na pokraji sil. Pokud i vám připadá, že vám tento černý scénář hrozí, měli byste zkusit přistoupit k těmto pěti změnám, které vás mohou vrátit zpět do starých kolejí a problém vyřešit.

    Tyto tipy přinesl blog společnosti American Express.

    Nevěnujte čas nedůležitým úkolům

    Zní to banálně. Ale přesto je to něco, s čím má řada pracovníků i manažerů problém. Pokud nestíháte, musíte si jasně říct, které úkoly mají prioritu a které ne. A ty, které ji nemají, prostě vypusťte z hlavy nebo je předejte někomu jinému. Naučte se říkat „ne“ a když na něco nemáte čas, prostě to nedělejte.

    Na klíčové úkoly si vyhraďte konkrétní čas

    Na úkoly, které naopak vysokou prioritu mají, si pak vždy vyhraďte ve vašem pracovním plánu konkrétní čas. V daném časovém úseku se pak věnujte jenom tomuto úkolu, nepřeskakujte k ničemu jinému a nenechte se nikým „zatáhnout“ do práce na něčem jiném.

    Nenechte se při práci vyrušovat

    Eliminujte všechny rušivé elementy, které by vám v práci na klíčových úkolech bránily. Pokud je to potřeba, vypněte si mobil, dejte si na všech komunikačních kanálech, že jste „offline“, zamkněte se v kanceláři nebo se ukliďte někam, kde vás nikdo nemůže rušit.

    Efektivněji delegujte práci

    Častým nešvarem manažerů je, že by nejradši všechny úkoly zastali sami a že nechtějí delegovat svým podřízeným žádné důležité rozhodování ani žádnou důležitou práci. Ať už vědomě, či nevědomě. Jako manažer se ale musíte naučit veškerou práci, kterou nestíháte, efektivně delegovat – jinak vyhoříte.

    Veďte zdravý a udržitelný životní styl

    V obecné rovině je pak nutné udržovat zdravý životní styl. A to jak v práci, tak i v soukromém životě. Váš pracovně-soukromý režim musí ale být nejenom zdravý, ale i udržitelný – pokud jenom pracujete a hned po práci jenom cvičíte tři hodiny denně, může se jednat zdánlivě o zdravý režim, ale je natolik neudržitelný, že vás dříve či později dožene vyhoření. Nastavte si svůj režim tak, abyste měli čas na všechny své priority a abyste byli se svým životem co možná nejvíce spokojeni.



    -mm-

    Zdroj: Business Class blog American Express - americký server sdružující komunitu malých a středních podnikatelů
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Class blog American Express