-mm-
Komunikační dovednosti hrají v úspěchu vaší manažerské role zcela klíčovou úlohu. I když jste sebelepší odborník a vizionář, pokud neumíte efektivně komunikovat a své nápady a požadavky podřízeným předat, váš tým nikdy nebude schopen dosáhnout svého maximálního potenciálu. Naštěstí stačí pár drobných změn a vaše komunikace se může téměř okamžitě výrazně vylepšit. Pojďme se podívat na pět kroků, které můžete tento rok učinit, abyste se zlepšili ve své manažerské komunikaci směrem k podřízeným.
Jak uvádí Center for Creative Leadership, autenticita je často opomíjeným, ale klíčovým faktorem v úspěšné manažerské komunikaci. Nepřemýšlejte tolik nad tím, jak byste měli nebo neměli znít nebo co byste měli nebo neměli říkat. Mluvte více tak, jak vám to vyhovuje, a mluvte upřímně.
Sebelepší komunikační dovednosti vám nebudou k ničemu, pokud si nikdy neuděláte čas se svými podřízenými komunikovat. Čas s vašimi podřízenými by pro vás měl být priorita. Proto omezte všelijaké schůzky a ostatní povinnosti a raději věnujte energii svým podřízeným.
Naslouchání je velmi silná komunikační zbraň. Přestaňte chrlit na své okolí své vize a názory. A raději se zastavte a poslouchejte, co se vám vaši podřízení snaží říct (explicitně i mezi řádky).
Mnoho lidí se snaží své komunikační dovednosti vylepšit tím, že mluví více a košatěji. Mnohem příjemněji se ale poslouchá promluva, která není jedním dlouhým nekonečným souvětím, ale která je rozdělena na krátké, stručné a úderné věty.
Příklady, ilustrace a příběhy vám pomohou lépe vašim podřízeným vysvětlit vaše myšlenky. Využijte sílu příběhů ve svůj prospěch a staňte se tak efektivnějším komunikátorem.
-mm-
Zdroj: Center for Creative Leadership - oficiální stránky instituce Center for Creative Leadership (CCL®)