Five persuasion techniques that always work

Pět přesvědčovacích technik, které vždycky fungují

A manager should be able to persuade other people. You should be able to convince your subordinates that your chosen approach is realistic. You should also be able to motivate and inspire them, while appearing confident. There are many different situations in a manager's daily life in which it is useful to have a variety of persuasion techniques up your sleeve. This article will look at the five most effective ones.

This text is based on an article on Addicted2Success.com.

Convince people your proposition is right for them

Do not focus so much on rational explanations of your proposal or some general arguments. Focus mainly on explaining to people how the proposal is suitable for them personally.

Try to empathise as much as possible

Does the other person seem not to understand what you are trying to explain? Do you not understand their inability to see the matter in the same way as you do? Then you may have made the mistake of not empathising. Try as much as possible to see things from the other person's point of view. Maybe you will then understand their perspective better and be better able to convince them.

Simplify your argument

Perhaps you are trying to explain something so thoroughly that you are overwhelming the other person with too much information. Above all, your argument should be simple and straightforward. Focus on one or two strong, bulletproof arguments, and try to sell these as best you can.

Play on emotions

For the most part, people make decisions not rationally, but on the basis of emotions. Take advantage of this fact and focus on the person's emotional perception. Use emotions such as excitement or fear to persuade them.

Think in advance about how to respond to objections

Think in advance about what arguments the other person is most likely to use against your proposal. And prepare counter-arguments so that you can respond quickly.


-mm-

    Pět přesvědčovacích technik, které vždycky fungují

    Jako manažer byste měli umět ostatní přesvědčovat. Měli byste umět přesvědčit své podřízené o tom, že vámi zvolený postup je realistický. Měli byste je umět i motivovat a inspirovat a působit dostatečně sebevědomě. V každodenním životě manažera je ale i celá řada jiných situací, ve kterých se mu hodí mít v rukávu nejrůznější přesvědčovací techniky. V dnešním článku vám ukážeme těch pět nejefektivnějších.

    Tento text vychází z článku na Addicted2Success.com.

    Přesvědčte dotyčného, že je návrh vhodný především pro něj

    Nesnažte se tolik zaměřovat na racionální vysvětlování návrhu. Ani na nějaká obecná pravidla. Zaměřte se hlavně na to, abyste dotyčnému člověku vysvětlili, v čem je návrh vhodný především pro něj osobně.

    Snažte se co nejvíce vcítit do daného člověka

    Zdá se vám, že dotyčný nechápe, co se mu snažíte vysvětlit? Nerozumíte, jak je možné, že danou věc nevidí stejně jako vy? Pak jste možná udělali tu chybu, že jste se do něj nevcítili. Snažte se na danou věc podívat co možná nejvíce z pohledu daného člověka. A třeba lépe pochopíte jeho perspektivu a budete jej moct lépe přesvědčit.

    Zjednodušte svoji argumentaci

    Možná se snažíte něco vysvětlit tak důkladně, že druhého člověka zahrnujete příliš velkým množstvím informací. Vaše argumentace by měla být především jednoduchá a přímočará. Zaměřte se na jeden nebo dva silné, neprůstřelné argumenty, a ty se snažte druhému člověku co možná nejlépe prodat.

    Hrajte na emoce

    Lidé se z velké části rozhodují nikoliv racionálně, ale na základě emocí. Využijte této skutečnosti a zaměřte se na emoční vnímání dotyčného člověka. Využijte emoce, jako jsou nadšení nebo strach, k přesvědčení dotyčného.

    Předem si rozmyslete reakce na argumenty dotyčného

    Předem si rozmyslete, jaké argumenty by asi proti vašemu návrhu mohl dotyčný nejpravděpodobněji použít. A připravte si protiargumenty, abyste byli schopni pohotově reagovat.

     

    -mm-

    Zdroj: Addicted2Success - web věnovaný osobnímu rozvoji a úspěchu v podnikání i životě
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Addicted2Success