Pět poznatků o leadershipu od instruktorky amerických mariňáků

Five lessons on leadership from a US Marines drill instructor

Řada lidí si pod armádním stylem řízení představí absolutní věrnost řadových vojáků a direktivní, nesmlouvavý styl řízení a předávání rozkazů. Skutečnost je ale mnohem složitější. Instruktoři výcviku i vojáci na vyšších důstojnických pozicích musí umět velmi obratně pracovat s motivací podřízených, s leadershipem, s týmovou spoluprací a s budováním důvěry. Zde je pět pouček o leadershipu, které se v praxi naučila seržantka Mary Phalyová, která cvičí americké rekruty do řad mariňáků v Kalifornii poblíž San Diega.

Tento článek vychází z textu na webu Addicted2Success.com.

Když něco nevím, zeptám se.

Něco nevědět není hanba. Hanba by ale byla, kdyby člověk něco důležitého nevěděl, a natolik chtěl působit znale a sebevědomě, že by se na danou věc nezeptal. Phalyová proto radí, že i manažeři, lídři i seržanti v armádě musí umět přiznat, že něco neví nebo neumí, a případně se na danou věc zeptat nebo ji přenechat někomu, kdo ji umí.

Zjistěte, jak vaše organizace funguje jako celek.

Úspěšný vedoucí jakékoliv skupiny nemůže fungovat v izolaci. Čím lepší má dotyčný lídr vhled do toho, jak funguje nejen daný tým, ale celá firma a organizace, tím spíše dovede své podřízené efektivně vést.

Nesnažte se lidi kolem sebe shazovat, ale pozitivně je motivovat.

Shazování, strašení a negativní přístup mohou k úspěchu dopomoci jenom velmi krátkodobě. V dlouhodobém měřítku je nutné lidi kolem sebe především pozitivně motivovat, podporovat je v jejich silných stránkách a jít jim pozitivním příkladem.

Naučte své podřízené přemýšlet kriticky.

Kritické myšlení jednotlivce je oproti vžitým představám v armádě zcela zásadní. A to samé platí pro jakýkoliv tým nebo pracovní skupinu. Manažer nemůže strávit veškerý svůj čas mikro-managementem svých podřízených. Proto jim musí delegovat jak úkoly, tak i rozhodovací pravomoci. A z toho důvodu je musí naučit (a musí jim umožnit) přemýšlet kriticky.

Za dobře odvedenou práci dotyčné veřejně pochvalte.

Jenom málo věcí dovede pracovníky tak motivovat, jako veřejné uznání před kolegy a nadřízenými za dobře odvedenou práci. Phalyová radí, že když některý řadový voják nebo pracovník udělá extra práci navíc a dosáhne mimořádného úspěchu, jeho nadřízený by to nikdy neměl přejít bez povšimnutí a pochvaly.



-mm-

Five lessons on leadership from a US Marines drill instructor

Many people may think the military management style in the army relies solely on absolute loyalty and a directive, uncompromising way of issuing orders. The reality is much more complex: drill instructors and senior officers must be highly skilled at leadership, teamwork, motivating subordinates and building trust. Here are five leadership lessons learnt on the job by Sgt. Mary Phaly, who trains U.S. Marine recruits in San Diego, California.

This article is based on a text from Addicted2Success.com.

If you don't know something, ask

There is no shame in not knowing. Shame would be not knowing something important but wanting to appear knowledgeable and confident enough not to ask. Therefore, Phaly advises that even managers, leaders, and sergeants in the military must be able to admit to not knowing or being unable to do something, and then ask about it or leave the task to someone who is actually capable of performing it.

Find out how your organisation functions as a whole

A successful leader of any group cannot function in isolation. The more insight a leader has into how not only the team but the entire company and organisation functions, the more likely they are to lead their subordinates effectively.

Don't try to put people down; instead, motivate them in a positive way

Putting people down, scaring them and being negative can only help them succeed in the short term. In the long term, you need to motivate people around you in a positive way, encourage them in their strengths and set a positive example.

Teach subordinates critical thinking

Contrary to how many people perceive the military, the ability of individuals to think critically is essential in the army. The same goes for any team or work group. A manager cannot spend all their time micromanaging subordinates; therefore, they need to delegate both tasks and decision-making authority to them. And for that reason, they must teach (and allow) them to think critically.

Publicly praise for a job well done

Few things motivate workers as much as public recognition in front of colleagues and supervisors for a job well done. Phaly advises that when a recruit or worker goes the extra mile and achieves extraordinary success, their supervisor should never let it go unnoticed or unpraised.


-mm-

Article source Addicted2Success - web focused on personal development and reaching success in business and life
Read more articles from Addicted2Success
Tags: Leadership