Pět nejčastějších chyb při vedení lidí na dálku

Five common mistakes in managing people remotely

Covidová zkušenost dala vzniknout novému fenoménu – práci na dálku. Tu dnes využívá nesčetněkrát více lidí než dříve. A díky tomu čelí i manažeři relativně neznámé výzvě – jak vést svůj tým z velké části na dálku? Zde je pět chyb, kterých se týmoví lídři při vedení týmu pracujícího na dálku nejčastěji dopouštějí.

Tyto tipy uveřejnil server Management Issues.

Manažer věnuje pracovníkům pracujícím na dálku menší pozornost než pracovníkům pracujícím prezenčně

Častým problémem manažerů týmu pracujících hybridně je zvyk věnovat zvýšenou pozornost těm pracovníkům, kteří dochází prezenčně do kanceláře. Je lidská přirozenost věnovat větší pozornost tomu, co je v našem bezprostředním okolí, než tomu, co se odehrává v dálce. Jako manažer ale musíte všem měřit stejným metrem a o všechny se i stejně zajímat.

Komunikační šum při vedením pracovníků pracujících na dálku

Komunikace na dálku má určitá specifika. Oproti běžné mluvě tváří v tvář přináší komunikace na dálku vyšší riziko šumů, nedorozumění a absence neverbálních signálů, které promluvám dávají kontext.

Protěžování pracovníků, kteří se svým pracovním stylem nebo osobností blíží manažerovi

Manažeři mnohdy dělají tu chybu, že podvědomě preferují ty podřízené, kteří jsou jim samým podobní. Ať už co se týče osobnostních vlastností, nebo pracovního stylu. Při řízení týmu na dálku se tento neduh může projevit o to silněji – a proto je nutné se mu co nejvíce vyhýbat.

Zanedbávání socializačních aktivit

Vedení týmu na dálku může vyvolávat představu, že není nutné, aby mezi sebou pracovníci interagovali nebo aby se organizovaly nějaké společné aktivity. To ovšem není pravda. A i tým pracující na dálku je nutné stmelovat úplně stejně jako tým pracující výhradně prezenčně.

Mikro-management

Někteří manažeři se při vedení podřízených pracujících na dálku stávají paranoidními. Myslí si, že pracovníci se „ulejvají“ a mají proto tendenci je direktivněji řídit a kontrolovat. To může vést až k mikro-managementu, který je ve výsledku škodlivý pro všechny – jak pro manažera, tak pro podřízeného.

 

-mm-

 

Five common mistakes in managing people remotely

The Covid experience gave rise to a new phenomenon: remote working. Today, countlessly more people than ever before are using it and, as a result, managers face a relatively unfamiliar challenge: how to lead a team for the most part remotely? Here are five mistakes team leaders most often make when leading a telecommuting team.

The following tips were published by Management Issues.

Managers pay less attention to remote workers than to face-to-face workers

A common problem of managers of hybrid-working teams is paying extra attention to workers present in the office. It is human nature to devote more attention to our immediate environment than to what is happening remotely. As a manager, however, you have to treat everyone equally and take the same interest in all your subordinates.

Communication issues when managing remote workers

Remote communication has certain specifics. Compared to regular face-to-face communication, remote communication carries a higher risk of noise, misunderstandings, and the absence of non-verbal cues that give context to conversations.

Favouring employees whose work style or personality is similar to the manager's

Managers often make the mistake of subconsciously preferring subordinates who are similar to themselves, whether in terms of personality traits or work style. When managing a team remotely, this malady can manifest itself all the more strongly; therefore, it should be avoided as much as possible.

Neglecting socialisation

Leading a team remotely may give the impression there is no need for workers to interact with one another or to organise any joint activities. However, this is not true: a team working remotely also needs to be brought together in the same way as one working solely in the office.

Micromanagement

Some managers become paranoid about subordinates working remotely. They imagine workers are slacking off and thus have a tendency to manage and check on them more stringently. This can lead to micromanagement, which is ultimately harmful to everyone - both manager and subordinate.

 

-mm-

Article source Management Issues - British website cntaining practical information, tips and advice to managers
Read more articles from Management Issues