Pět nejčastějších chyb při náboru nového člena do vašeho týmu

The five most common mistakes when recruiting a new team member

Úspěch jakékoliv pracovní skupiny stojí primárně na třech základních pilířích. Zaprvé je to osobnost vedoucího, který musí umět tým motivovat a organizovat jeho práci. Zadruhé jsou to podmínky, ve kterých tým pracuje a které mu musí umožňovat uplatňovat plně svůj pracovní potenciál. A zatřetí je to složení týmu. I jeden slabý článek může týmu způsobovat ve výsledku nemalé škody a proto je důležité při náboru nových členů týmu dbát na kvalitu kandidátů, na to, aby se lidsky do týmu hodili, a na dostatečné měkké i tvrdé dovednosti zvažovaných uchazečů. Zde je nejčastějších pět chyb při náboru nových členů týmu, kterých byste se měli vyvarovat, pokud nechcete ohrozit soudržnost a výkonnost celého týmu.

Uspěchané výběrové řízení

Podle Forbesu je častým nešvarem uspěchané výběrové řízení. Manažeři se snaží nově uvolněnou pozici zaplnit co nejrychleji, často na úkor pečlivého výběru a čekání na vhodného kandidáta.

Špatný, zavádějící nebo neúplný popis pracovní pozice

Jestliže v pracovním inzerátu nebo následně na pohovoru uvádíte zavádějící či neúplný popis pracovní pozice, případně se snažíte malovat některé aspekty dotyčné pozice příliš na růžovo, nevzejde z toho nic dobrého, ani pro firmu ani pro daného kandidáta.

Nezapojení řadových členů týmu

Velkou chybou bývá, že o přijetí nového člena týmu rozhoduje pouze manažer. Do výběru nového kolegy by se měli zapojit i řadoví členové týmu. Koneckonců to budou oni, kdo s novým pracovníkem budou pravděpodobně v nejužším kontaktu.

Spoléhání pouze na názor a pocit manažera

Jestliže výběr závisí pouze na rozhodnutí jednoho člověka, reálně hrozí, že dotyčný bude nevědomky ovlivněn vlastními emocemi a domněnkami. Proto je nutné, aby se do rozhodnutí zapojilo více lidí a aby se vzaly potaz i tvrdá fakta, jako jsou dovednosti, vzdělání a doložitelné schopnosti kandidáta.

Rigidita a neústupnost v popisu práce dané pozice

Vzhledem k aktuální situaci na trhu práce je nerozumné striktně se držet pouze jednoho, předem daného popisu práce dané pozice. Buďte flexibilní a jestliže se namane vhodný kandidát, který ale vládne určitými specifickými dovednostmi, které jej předurčují k trochu jiné pracovní agendě, zkuste se zamyslet nad drobnými změnami ve struktuře vašeho týmu a nad změnou popisu práce nabízené pozice.

 

-mm-

The five most common mistakes when recruiting a new team member

The success of any team depends mostly on three basic parameters. The first is the persona of the manager, who must be able to motivate the team and organise their work. The second is the conditions in which the team works: these must enable the team to exploit its full potential. The third is the people who form the team: just one weak link can eventually lead to major losses, which is why it is important to focus on the quality of candidates when recruiting new members. This means not only whether they have the necessary hard and soft skills, but also if they are a good match on a personal level. Here are five common recruitment mistakes you should avoid in order not to jeopardise the cohesiveness and performance of the team as a whole.

Rushed hiring process

According to Forbes, one common mistake is rushing the recruitment process. Managers try to fill a vacancy as quickly as possible at the expense of a careful selection of candidates or waiting for the right one.

Incorrect, misleading or incomplete job description

If you present a misleading or incomplete description of the job on offer, either in the job ad or even at the interview, or if you are trying to sugarcoat some unpleasant aspects of the job, nothing good can come out of it, neither for the team nor for the candidate themselves.

Failure to involve regular team members

It is a frequent (and big) mistake that the manager alone makes the decision about a candidate. Team members should also be involved in choosing a new colleague as ultimately it is they who are most likely to be in closest touch with the new employee.

Relying only on the feelings and opinions of the manager

If the choice is made by only one person, it is highly probable that person will show an unconscious bias based on their own emotions and assumptions. It is therefore necessary that more people be involved in the decision and that hard facts, such as skills, education and proven abilities of the candidate, are taken into consideration.

Rigidity and lack of flexibility regarding the job description

Given the current situation on the job market, it is inadvisable to adhere strictly to one defined job description. Be flexible, and if you encounter a suitable candidate who, however, has a specific skill set that would make it reasonable to alter slightly the job description, consider making minor changes in the structure of your team and the description of the new job opening.

 

-mm-

Article source Forbes.com - prestigious American business magazine and website
Read more articles from Forbes.com