Five skills you should develop as a leader in 2025

Pět dovedností, na kterých byste měli coby vedoucí zapracovat v roce 2025

The year 2025 is here, and it is the perfect time to do a small audit of your skills and be clear about what you need to work on. Here are five skills that all managers and team leaders should work on in 2025.

Mastering AI

As Forbes states, AI (artificial intelligence) experienced a huge rise in 2024 and is starting to enter the workforce in virtually all professions. As managers, you need to know be familiar with it, understand its uses, and be able to master and use it.

Capacity for empathy

Empathy, the ability to understand other people's feelings, is a necessary skill for any successful manager. So there is certainly nothing wrong about trying to improve in this area in 2025.

Giving feedback

Feedback is essential in successful people management and the younger generation, currently entering the job market en masse, consider constructive feedback extremely important. Learn to give feedback regularly, effectively and in a personalised way.

Change management

Change management consists of principles, theory and practice focused on how to introduce any change at the individual, team and company-wide level. Given the dynamic times we currently live in, we can expect change management to be an important skill in 2025.

Communication skills

Managing people is primarily about interpersonal communication. Hone your communication skills, learn to communicate effectively with all types of people and become a better manager.

 


-mm-

    Pět dovedností, na kterých byste měli coby vedoucí zapracovat v roce 2025

    Je tu rok 2025 a s ním i ideální čas, abyste si udělali malý audit svých dovedností. A abyste si ujasnili, na čem byste měli zapracovat. Zde je pět dovedností, na kterých by měli v roce 2025 zapracovat všichni manažeři a týmoví vedoucí.

    Ovládání umělé inteligence

    Jak uvádí Forbes, AI (tedy umělá inteligence) byla i v roce 2024 na ohromném vzestupu. A začíná vstupovat do výkonu práce v prakticky všech profesích. Jakožto manažeři ji musíte znát, musíte chápat její využití, musíte ji umět ovládat a využívat.

    Schopnost empatie

    Empatie, tedy schopnost vcítit se do ostatních lidí, je nutnou dovedností každého úspěšného manažera. Není tedy rozhodně nic proti ničemu, když se budete snažit v této oblasti v roce 2025 zlepšit.

    Dávání zpětné vazby

    Zpětná vazba je alfou a omegou úspěšného vedení lidí. A mladší generace, která aktuálně masivně nastupuje na trh práce, považuje konstruktivní zpětnou vazbu za extrémně důležitou. Naučte se zpětnou vazbu dávat pravidelně, efektivně a personalizovaně.

    Change management

    O managementu změny se mluví často jako o „change managementu“. Sestává z principů, teorie a praxe zaměřené na to, jak uvést jakoukoliv změnu na individuální, týmové i celofiremní úrovni. A vzhledem k tomu, v jak dynamické době se nacházíme, dá se očekávat, že management změny bude důležitou schopností i v roce 2025.

    Komunikační dovednosti

    Vedení lidí je primárně o mezilidské komunikaci. Vyšperkujte své komunikační schopnosti, naučte se efektivně komunikovat se všemi typy lidí a staňte se tak lepšími manažery.



    -mm-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com