A few tips on retaining quality employees in your team

Několik tipů, jak si v týmu udržet kvalitní pracovníky

Every manager naturally wants to have productive and quality workers in their team and retaining these top talents is one of the key tasks of every team leader. According to a general rule, most of the income of any company comes from the work of just a few percent of the most effective workers. This is why you must be able to detect such employees and pay sufficient attention to them, so they are not lured elsewhere – either to a completely different company, or to another team within your enterprise. Even if you try simply to pay these people the maximum possible remuneration, it may not be enough. Money is not the only decisive factor, which is why you need to know also other, non-financial ways to retain these employees in the long term.

Empowerment

Successful and ambitious workers often seek an extension of their power. If there is no room for giving them a raise, there is certainly at least a way to expand their power and allow them to work more independently so they see a certain progress in their work.

Praise for specific successes

According to the Harvard Business Review, people still underestimate simple praise from a boss or a representative of management. Such praise must not be just general; it should specifically describe a concrete example of success the given employee has achieved.

Recognition in front of others

Praise and recognition should take place publicly, not just in private between manager and employee. No matter what anybody says, we are all a little bit egoistic, and we are happy if our qualities are recognised publicly. A quality employee should therefore be praised publicly and presented as a role model.

Transparent consultations about further development

Top workers should be regarded rather like opinion leaders and their insights and ideas should be taken into account. Engage the employees whom you value, incorporate them into the decision making processes in your team, listen to their ideas and give them the opportunity to influence the running of the company more.

 

-mm-

    Několik tipů, jak si v týmu udržet kvalitní pracovníky

    Každý manažer samozřejmě chce mít v týmu produktivní a kvalitní pracovníky. A jejich udržení by mělo být jedním z hlavních úkolů každého týmového lídra. Obecné pravidlo říká, že většinu zisků firmy přináší práce několika málo procent nejefektivnějších a nejlepších pracovníků, a proto je nutné tyto zaměstnance umět rozpoznat a věnovat jim patřičnou pozornost, aby je někdo jiný neodlákal někam pryč – ať už do zcela jiné firmy, nebo do jiného týmu v rámci vaší společnosti. I když se budete snažit těmto pracovníkům nabídnout nejvyšší možné finanční ocenění a pojistit si je tak proti odchodu, nemusí to nutně stačit. Peníze totiž zpravidla nehrají jedinou roli, a proto je nutné znát i jiné, nefinanční způsoby, jak si dlouhodobě své nejkvalitnější pracovníky v týmu udržet.

    Rozšiřování pravomocí

    Úspěšní a cílevědomí pracovníci často touží po rozšiřování pravomocí. Pokud není v dané chvíli prostor top zaměstnance povyšovat, určitě ale existuje možnost, jak mu rozšířit jeho pravomoci a nechat jej pracovat více nezávisle tak, aby ve svém zaměstnání pociťoval určitý postup.

    Pochvala za specifické úspěchy

    Podle Harvard Business Review se stále podceňuje obyčejná pochvala od vedoucího nebo zástupce managementu. Tato pochvala ale nesmí být pouze obecná, ale musí konkrétně popisovat nějaký specifický úspěch, kterého daný pracovník dosáhl.

    Uznání před ostatními

    Projevy a pochvaly uznání by měly probíhat i veřejně, ne pouze mezi čtyřma očima manažera a daného pracovníka. Ať si kdo říká, co chce, všichni jsme trochu egoisté a jsme rádi, když jsou naše kvality uznány veřejně. Uznání by se tedy kvalitnímu pracovníkovi mělo dostat veřejně a měl by být uváděn za příklad.

    Transparentní konzultace dalšího postupu

    Top pracovníci by se taky měli brát jako určité názorové autority a jejich vhled a nápady by se měly brát v potaz. Zapojte tedy zaměstnance, kterých si vážíte, do rozhodovacích procesů ve vašem týmu, naslouchejte jejich nápadům a dejte jim možnost zasahovat více do chodu společnosti.

     

    -mm-

    Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review