-mm-
V managementu platí jedno pravidlo. Když se stanete manažerem a nikdy předtím jste lidi nevedli, nutně si minimálně na začátku projdete obdobím, během kterého uděláte řadu chyb. A je to zcela přirozené. Bez potřebných zkušeností dokonce nevyhnutelné. Jestliže se z těchto chyb dovedete následně poučit, nejedná se o žádnou tragédii, ale o přirozený proces, kterým si každý nový manažer musí projít. Abychom vám situaci ale přeci jenom poněkud ulehčili, seznámíme vás s pěti nejčastějšími chybami, které noví manažeři dělají.
Jak uvádí The Muse, mnozí noví manažeři podvědomě věří, že jedině oni sami jsou věci dělat v potřebné kvalitě. Práci tak delegují jenom velmi neochotně a postupně jsou zahlcováni. Schopnost a ochota delegovat práci je jeden z nejdůležitějších a taky nejtěžších úkolů, které před každým novým manažerem stojí.
Manažeři-zelenáči často mají pocit, že musí mít pod kontrolou vše, co se v týmu děje. Někdy se tak zbytečně zaměřují na detaily a pedantsky trvají na nesmyslných pravidlech, místo toho, aby se soustředili na celkové výsledky a dali pracovníkům více prostoru.
Noví manažeři si ve snaze působit dostatečně profesionálně přečtou několik knih o managementu a postupují podle odborných rad, aby se nakonec snažili fungovat stylem, který je pro ně nepřirozený. Každý manažer si musí najít styl, který odpovídá jeho osobnosti, a nesmí se snažit kopírovat jiné.
Nezkušení týmoví vedoucí se snaží být se svými podřízenými zadobře (což je zcela pochopitelné), a tak jim někdy naslibují něco, co pak nedokážou dodržet. Této chyby se musí noví manažeři vyvarovat.
Jako poslední chybu uvádíme nedostatečnou rozhodnost. Někteří čerství vedoucí se necítí natolik sebejistě v kramflecích, aby činili rázná, sebevědomá rozhodnutí, což se může negativně projevit na výsledcích nebo fungování týmu.
-mm-