Feedback should not be your monologue. Show your employees that you are really interested in them by asking for their insights. The basic question is: How can I help you?
4. Determine your goals
Consider mutual expectations together with the employee and agree on specific goals. Let the employee describe the expected results himself.
5. Do not want to change anyone
Even as a manager you cannot change your subordinates. You can, however, come up with feedback to explain the consequences of not making a change.
6. Do not worry
Take feedback as your work. You are the one responsible for your team's performance, not just a "friend" of your people. Be honest and open and let your people decide on how to respond to your feedback.
-kk-
Poskytování zpětné vazby nepatří mezi neoblíbenější manažerské úkoly. Řada manažerů to považuje za zbytečné (zaměstnanci přeci sami nejlépe vědí, co dělají) nebo se chce vyhnout nepříjemnému pocitu při sdělování kritiky. Jak se ale pak má váš tým zlepšovat, když nic neřeknete?
Pojďme si společně připomenout, jak sdělovat zpětnou vazbu tak, aby byla snadněji přijatelná a dokázala opravdu pomoci. Následující doporučení sestavil server TLNT.com. Vypadají jednoduše, ale opravdu je dokážete dodržovat všechna najednou?
1. Mluvte v kontextu
Zpětná vazba slouží k tomu, aby si vaši lidé dokázali spojit svou práci s konkrétními firemními hodnotami a strategií, s úspěchem týmu.
2. Neberte zpětnou vazbu jako nutné zlo
Nemluvte podle striktně připraveného scénáře, buďte přirození. Pokud budete dávat najevo, že to děláte jen proto, že musíte, zaměstnanci vás nebudou brát vážně.
3. Aktivně zapojte zaměstnance
Zpětná vazba by neměl být váš monolog. Ukažte zaměstnancům, že se o ně skutečně zajímáte tím, že se budete ptát na jejich postřehy. Základní otázka zní: Jak vám mohu pomoci?
4. Stanovte si cíle
Společně se zaměstnancem si ujasněte vzájemná očekávání a domluvte se na konkrétním cíli. Nechte zaměstnance, aby sám popsal očekávané výsledky.
5. Nechtějte nikoho měnit
Ani jako nadřízený nedokážete své podřízeně změnit. Můžete ale přicházet se zpětnou vazbou, která vysvětlí, co nastane, když se nezmění.
6. Nebojte se
Vnímejte zpětnou vazbu jako svou práci. Vy jste odpovědní za výkonnost týmu, nejen „kamarád“ svých lidí. Buďte upřímní a otevření a nechte své lidi, ať se rozhodnou, jak s vaší zpětnou vazbou naloží.
-kk-