The post-Covid boom of home office is slowly but surely fading. Many employers whose staff do office work have long since switched from a full home office to a hybrid model. Now, however, an increasing number of employers want their workers to return to the office full-time. Is this also the case at your company? If so, here are four tips on making this big return easier for both you and your subordinates.
These tips were published by INC.com.
Allow as much flexibility as possible
Workers want and demand flexibility. That is how things are and will be. Even if everyone has to return to the office, you will certainly have some room to offer a different type of flexibility. Find out what your options are and offer your workers as much flexibility as possible.
Set clear rules
To avoid any confusion, second-guessing or misunderstandings, you need to set clear rules for returning to the office. Do you have rolling working hours? What is the latest time employees should be at work in the morning? Is home office really completely forbidden, or is it possible under certain conditions? Even if the rules may not be defined company-wide, for the sake of good order you should set them at your own, team level.
Talk to subordinates individually
Find out your subordinates' individual requirements, concerns and insights. Try to find room within company and team policy for individual adjustments to the rules if at all possible, and seek to accommodate subordinates' personal requests. But again, ensure the same rules apply to everyone and don't show favour to certain individuals.
Promote positive aspects of working in the office
Working in the office also has advantages over home office: communication is faster, mentoring and training more effective, and you can meet face-to-face and socially. Make the most of these positives. Organise training sessions, plan breakfasts or lunches together, and make it as pleasant as possible for subordinates to work in the office.
-mm-
Musíte se vrátit zpět do kanceláře? Čtyři tipy, jak to vašemu týmu co nejvíce ulehčit
Post-covidový boom home officu pomalu ale jistě odeznívá. Řada zaměstnavatelů, jejichž pracovníci vykonávají kancelářskou práci, už dávno přešla z plného home officu na hybridní model. Ale čím dál více zaměstnavatelů po svých pracovnících chce, aby se vrátili do kanceláří už naplno. Je toto i případ ve vaší firmě? Pak pro vás máme čtyři tipy, jak tento velký návrat ulehčit jak vám, tak i vašim podřízeným.
Tyto tipy přinesl web INC.com.
Umožněte co největší flexibilitu
Pracovníci chtějí a požadují flexibilitu. Tak to je a tak to bude. I přestože se musí všichni vrátit do kanceláří, jistě máte určitý prostor nabídnout vašemu týmu flexibilitu jiného typu. Zjistěte, jaké máte možnosti, a nabídněte pracovníkům co možná největší možnou flexibilitu.
Nastavte jasná pravidla
Aby nevznikly nějaké zmatky, dohady a nedorozumění, je nutné, abyste nastavili jasná pravidla docházení do kanceláře. Máte klouzavou pracovní dobu? Dokdy nejpozději mají být pracovníci ráno na pracovišti? Je home office skutečně úplně zapovězený, nebo je za určitých podmínek možný? I když tato pravidla nemusí být definována celofiremně, měli byste si je pro pořádek stanovit na vaší, týmové úrovni.
Mluvte se svými podřízenými individuálně
Zjistěte, jaké jsou individuální požadavky, obavy a poznatky vašich podřízených. Snažte se v rámci firemní a týmové politiky najít prostor pro individuální úpravu pravidel, pokud je to aspoň trochu možné, a snažte se vyjít vstříc individuálním požadavkům podřízených – opět ale dejte pozor, aby stejná pravidla platila pro všechny a abyste nikomu nenadržovali!
Podpořte pozitivní stránky práce z kanceláře
I práce z kanceláře má oproti home office své výhody. Komunikace je rychlejší, mentoring a školení efektivnější. A můžete se setkávat tváří v tvář i společensky. Využijte těchto pozitiv na maximum. Organizujte školení, plánujte společné snídaně nebo obědy. A zpříjemněte vašim podřízeným práci z kanceláře co možná nejvíce.
-mm-