Klid a rozvaha: Silné zbraně jakéhokoliv lídra

Calm and composure: powerful weapons of any leader

Úspěšný týmový lídr je člověk, který dovede své podřízené inspirovat a motivovat, ale který dovede přinést i klid v krizových a vyhrocených situacích. A právě klid, rozvaha a schopnost uklidňovat situaci jsou jedny z nejsilnějších zbraní jakéhokoliv lídra. Jak si udržet klid za každou cenu? Řekneme si v dnešním článku.

Neberte si pracovní věci osobně

V první řadě je nutné nebrat si věci týkající se vašeho týmu, vás a vaší práce nijak osobně. Jakmile začnete věci brát osobně a emotivně, jen těžko si udržíte nadhled. Jako lídr si nesmíte brát osobně ani to, když se někdo na pracovišti vymezuje vůči vám a vaší osobě.

Nenechte se zahltit a paralyzovat emocemi

Jak uvádí INC.com, jakmile nastane krizová situace, je lehké propadnout zoufalství. Člověk se nechá zahltit emocemi a často může dojít k jakési paralýze nebo naopak ke zkratkovitému a zbrklému jednání. Jako lídr se musíte oběma těmto scénářům vyhnout – a musíte pomoct i svému týmu.

Hledejte na každé situaci to pozitivní

Každá situace, i ta zdánlivě bezvýchodná a zoufalá, nabízí i něco pozitivního a stejně tak i nějaké příležitosti. Zaměřte se za každé situace na to pozitivní a zkuste vždy najít východisko.

Zbytečně neztěžujte život sami sobě ani svým podřízeným

V neposlední řadě platí, že mnohé problémy si člověk způsobuje sám. Tím, jak jedná, co má za priority, jaké postupy volí nebo na jaké zbytečnosti se zaměřuje. Zkuste si svoji práci (i život členů svého týmu) ulehčit tím, že budete věci dělat jednoduše a že nebudete zbytečně vytvářet vyhrocené situace tam, kde to není potřeba.



-mm-

 

Calm and composure: powerful weapons of any leader

A successful team leader is someone who can inspire and motivate subordinates, but also bring calm in a crisis and escalated situations. Calmness, composure and the ability to defuse a situation are some of the most powerful weapons of any leader. How can you keep calm at all costs? Today's article will explain.

Don't take work matters personally

Above all, you must not take matters concerning your team, yourself or your work in any way personally. Once you start doing this and see things emotionally, keeping a distance is hard. Nor should you take it personally when someone at the workplace sets themselves up in opposition to you as a person.

Do not be overwhelmed and paralysed by emotions

As INC.com states, once a crisis situation occurs, it is easy to fall into despair. One can become overwhelmed by emotions and often a kind of paralysis or, alternatively, short-sighted and hasty actions can occur. As a leader, you need to avoid both of these scenarios - and you also need to help your team.

Look for the positive in every situation

Every situation, even a seemingly hopeless and desperate one, offers something positive as well as some opportunities. Focus on the positive in every situation and always try to find a way out.

Do not make life unnecessarily difficult for yourself or your subordinates

Last but not least, many problems are self-inflicted. We cause many of our own problems by the way we act, the priorities we have, and by choosing to focus on unimportant things. Try to make your job (and your team members' lives) easier by keeping things simple and not creating unnecessary escalation where it is not necessary.



-mm-

Article source Inc.com - a U.S. magazine and web focused on starting businesses