-mm-
Nepodává váš podřízený dostatečně dobrý výkon? Nedaří se mu plnit cíle, stěžují si na něj kolegové nebo máte jiné informace, které potvrzují, že neplní své povinnosti v takové míře a v takové kvalitě, jak je třeba? Řekneme vám, co s tím a jak se k takovému problému jako týmový vedoucí postavit.
Podle článku na LinkedIn Pulse je v prvé řadě nutné zjistit si skutečná a podložená data. Jedině když znáte skutečný stav věcí budete schopni s danou situací něco udělat. Vyjeďte si tabulky, statistiky, čísla nebo konkrétní příklady negativních zkušeností.
Naplánujte si s daným podřízeným osobní schůzku. Promluvte si mezi čtyřma očima. Klidně dotyčnému předem řekněte, o jakém tématu se chcete bavit, abyste mu dali šanci se na schůzku připravit.
Nyní nastal čas zjistit, jak situaci vnímá sám podřízený. To, jak situace vypadá na vaší straně, může být diametrálně odlišného od toho, co prožívá nebo vidí samotný pracovník. Třeba vám dá nějaký velmi dobrý a objektivně uznatelný důvod, proč se jeho výkon propadl.
Identifikujte jádro problému. Neklouzejte jenom po povrchu a neřešte jenom symptomy problému. Raději jděte do hloubky a zjistěte, v čem vězí prapůvod problému. Je zaměstnanec zahlcený prací? Prožívá si nějaké osobní trable? Je nespokojený v práci? Nebo třeba jen neumí ovládat některé systémy nebo nemá jasno v tom, co se po něm přesně chce.
Společně pak vypracujte plán, jak definovaný problém chcete řešit. Určete si kroky, které vedou ke kýženému cíli, a dejte jim i pevný časový rámec.
Následně řešení problému monitorujte. S podřízeným se setkávejte na bilančních schůzkách a bavte se o tom, jak se daří situaci řešit nebo kde je potřeba udělat nějaké změny.
-mm-