What a manager should do if a subordinate is performing poorly

Když váš podřízený nepodává dobrý výkon: Co byste měli jako manažer dělat

Is a subordinate not performing well enough? Are they failing to meet targets, are colleagues complaining about them, or do you have other information to confirm they are not performing their duties to the required extent and quality? Here are some tips on what to do about it and how to approach the problem as a team leader.

Obtain objective information and relevant data

According to a LinkedIn Pulse article, the first thing you need to do is obtain factual and substantiated data. Only when you know the genuine state of affairs will you be able to do something about the situation. Go through spreadsheets, statistics, numbers or, for example, specific examples of negative experiences.

Have a one-on-one conversation

Schedule a face-to-face meeting with the subordinate so you can talk in private. Be sure to tell the subordinate in advance what topic you want to discuss so that you give them a chance to prepare for the meeting.

Ask what is going on and get their perspective

Now it is time to find out how the subordinate perceives the situation. Your view of things may be diametrically opposed to what the employee is experiencing and observing. They may even give you a very good and objectively acceptable reason why their performance has slumped.

Together, work out what the problem is

Identify the root of the problem. Don't just skim the surface or address only the symptoms; rather, go deep and ascertain the root cause. Is the employee overwhelmed with work? Are they experiencing some personal troubles? Are they unhappy at work? Or maybe they just do not know how to operate certain systems or are unclear about exactly what is required of them.

Set up a plan to address the problem

Develop together a plan for how the problem you have just defined may be resolved. Identify steps that will lead to the desired goal and also define a time frame.

Monitor the situation and meet regularly with the subordinate

Monitor the problem afterwards. Get together with the subordinate at status meetings to discuss how the situation is going and whether any adjustments need to be made.


-mm-

    Když váš podřízený nepodává dobrý výkon: Co byste měli jako manažer dělat

    Nepodává váš podřízený dostatečně dobrý výkon? Nedaří se mu plnit cíle, stěžují si na něj kolegové nebo máte jiné informace, které potvrzují, že neplní své povinnosti v takové míře a v takové kvalitě, jak je třeba? Řekneme vám, co s tím a jak se k takovému problému jako týmový vedoucí postavit.

    Sežeňte si objektivní informace a podložená data

    Podle článku na LinkedIn Pulse je v prvé řadě nutné zjistit si skutečná a podložená data. Jedině když znáte skutečný stav věcí budete schopni s danou situací něco udělat. Vyjeďte si tabulky, statistiky, čísla nebo konkrétní příklady negativních zkušeností.

    Promluvte si mezi čtyřma očima

    Naplánujte si s daným podřízeným osobní schůzku. Promluvte si mezi čtyřma očima. Klidně dotyčnému předem řekněte, o jakém tématu se chcete bavit, abyste mu dali šanci se na schůzku připravit.

    Zeptejte se, co se děje, a získejte pohled dotyčného pracovníka

    Nyní nastal čas zjistit, jak situaci vnímá sám podřízený. To, jak situace vypadá na vaší straně, může být diametrálně odlišného od toho, co prožívá nebo vidí samotný pracovník. Třeba vám dá nějaký velmi dobrý a objektivně uznatelný důvod, proč se jeho výkon propadl.

    Společně se doberte toho, v čem je problém

    Identifikujte jádro problému. Neklouzejte jenom po povrchu a neřešte jenom symptomy problému. Raději jděte do hloubky a zjistěte, v čem vězí prapůvod problému. Je zaměstnanec zahlcený prací? Prožívá si nějaké osobní trable? Je nespokojený v práci? Nebo třeba jen neumí ovládat některé systémy nebo nemá jasno v tom, co se po něm přesně chce.

    Nastavte si plán, jak problém řešit

    Společně pak vypracujte plán, jak definovaný problém chcete řešit. Určete si kroky, které vedou ke kýženému cíli, a dejte jim i pevný časový rámec.

    Situaci monitorujte a s podřízeným se pravidelně setkávejte

    Následně řešení problému monitorujte. S podřízeným se setkávejte na bilančních schůzkách a bavte se o tom, jak se daří situaci řešit nebo kde je potřeba udělat nějaké změny.



    -mm-

    Zdroj: SalesForce Blog - blog na stránkách společnosti SalesForce
    Zobrazit přehled článků ze zdroje SalesForce Blog