What traits do you need to be considered for promotion to a team leader?

Jaké vlastnosti musíte prokázat, abyste byli zvažováni na vedoucího týmu?

Are you an aspiring team leader? Has your current manager decided to quit, are they moving elsewhere within the company or climbing the ladder, and the new team leader will be selected from current regular members of the group? The fact you have confidence in yourself and know you could be a good manager in itself does not guarantee success. You need to show senior management you have the necessary traits potentially to lead and motivate subordinates. Here are the personal traits that are a must for anyone aspiring to become a team leader, ones that senior management want to see in an ideal candidate for promotion to a management position.

Mental resilience

As a LinkedIn Pulse article states, resilience towards stress and pressure from all sides is one of the key requirements for a candidate aiming at any management position. You must therefore show you are someone who does not collapse in the face of stressful challenges.

Belief in the product

An employee at any management level within a company cannot be cynical about the product the company is offering and they must truly believe in it. Only then can this potential leader communicate such a vision to colleagues, team members, customers and business partners.

Communication skills

Without the ability to communicate in an effective, trouble-free and prompt manner, the candidate cannot succeed in the given position. Perfect your communication skills and try to learn to communicate with anyone you are talking to.

Empathy and tolerance

A good manager must be tolerant, especially towards differences among subordinates. Many managers try to change team members to fit their own image and move them closer to their own ideal. But the best managers can work effectively with people and above all support their diverse talents and individual, positive differences.

Loyalty towards company management

A good manager must be not only authoritative but also at the same time able to respect higher authority. Senior management does not want overly confident, egoistic people as team leaders; on the contrary, the given person must be able to suppress their emotions and opinions, and function according to the wishes and priorities of management. This is why you must show a certain loyalty towards the senior management of your company.

 

-mm-

    Jaké vlastnosti musíte prokázat, abyste byli zvažováni na vedoucího týmu?

    Aspirujete na pozici vedoucího týmu? Váš současný manažer podal výpověď, přechází někam jinam v rámci firmy nebo se posouvá výš, a nový vedoucí se bude vybírat z řadových členů týmu? To, že si věříte a že víte, že byste mohli být dobrým vedoucím, ještě samo o sobě úspěch nepřinese. Musíte vyššímu managementu ukázat, že máte potřebné vlastnosti k tomu, abyste potenciálně dovedli vést a motivovat své podřízené. Zde jsou vlastnosti, které musí prokázat ten, kdo usiluje o vedení týmu, a které od ideálního kandidáta na povýšení do manažerské funkce očekává vyšší vedení.

    Psychická odolnost

    Jak se uvádí v článku na LinkedIn Pulse, odolnost vůči stresu a tlaku z více stran je jedním z klíčových požadavků na kandidáta, který usiluje o jakoukoliv vedoucí pozici. Ukažte proto, že jste někdo, kdo se takříkajíc nesesype ve chvíli, kdy musí čelit velkým a stresovým výzvám.

    Víra v produkt

    Pracovník na jakékoliv manažerské pozici v rámci firmy nesmí být cynický vůči produktu, který firma nabízí, a musí v něj skutečně věřit. Tuto vizi pak dobrý potenciální vedoucí musí umět převést i na svoje kolegy, podřízené, zákazníky i obchodní partnery.

    Komunikační dovednosti

    Bez schopnosti efektivní, bezproblémové a rychlé komunikace nemůže daný kandidát na pozici vedoucího uspět. Pilujte proto své komunikační dovednosti a snažte se naučit najít společnou řeč s kýmkoliv, s kým se bavíte.

    Empatie a tolerance

    Dobrý vedoucí musí být tolerantní. A to především k rozdílnostem svých podřízených. Řada manažerů se snaží přetvořit svoje podřízené k obrazu svému a posunout je tak blíže k jeho vlastnímu ideálu. Ti nejlepší manažeři ale dovedou efektivně pracovat s lidmi a především je podporovat v jejich rozdílných talentech a individuálních pozitivních rozdílech.

    Loajalita vůči vedení firmy

    Dobrý vedoucí nejenže musí působit autoritativně, ale musí mít zároveň i respekt k vyšším autoritám. Vyšší management nechce mít na pozici vedoucích týmů přehnaně sebevědomého egoistu, který si dělá co chce. Naopak, dotyčný musí umět potlačit své emoce a názory a fungovat podle přání a priorit managementu nad ním. Proto je nutné prokázat určitou loajalitu vůči seniornímu managementu firmy.

     

    -mm-

    Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
    Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse
    Štítky: Leadership