How to manage conflict in your team in four steps

Jak zvládnout konflikt ve svém týmu pomocí čtyř kroků

Minor or major conflicts are unavoidable in any team. Even if your team is made up of only intelligent, emotionally intelligent and friendly people, every now and then a disagreement or argument will occur that can disrupt relationships between team members for a short period of time. So here is some advice on how to resolve such a conflict from a manager's perspective using four simple steps.

Act as soon as possible

As the Harvard Business Review states, once you detect an emerging conflict, take action as quickly as possible. The sooner you intervene, the easier it will be to resolve the conflict. Conversely, the longer you let it swell and grow, the harder it will be to resolve it effectively and quickly.

Create a safe space to talk out the problem

Conflicts are often so much worse when there are assumptions and unexpressed criticism from both sides. The best thing you can do is act as an impartial facilitator, creating a calm and safe space in which all parties can hash out the conflict amongst themselves. Therefore, organise a short meeting, workshop or even just a lunch together to discuss the issue with all stakeholders.

Find a compromise solution

Do not focus so much on where the parties differ, but rather on where they meet and where they can find common ground. On the basis of these common intersections, try to find a compromise solution that is workable for all, or even one that benefits everyone.

Monitor the situation continuously

A conflict is usually not resolved in just one session. Once you have found a workable solution, keep monitoring the situation and its development. And make sure that the conflict has indeed been extinguished, or is at least moving towards a successful resolution.



-mm-

    Jak zvládnout konflikt ve svém týmu pomocí čtyř kroků

    Menší či větší konflikty se nevyhýbají žádnému týmu. I pokud váš tým sestává jenom ze samých inteligentních, emočně inteligentních a přátelských lidí, sem tam se zkrátka přihodí nějaká neshoda či rozepře, která může vztahy mezi členy týmu krátkodobě narušit. Pojďme si proto ukázat, jak z pozice manažera podobný konflikt vyřešit pomocí čtyř jednoduchých kroků.

    Jednejte co možná nejdříve

    Jak uvádí Harvard Business Review, jakmile detekujete vznikající konflikt, zakročte pokud možno ihned. Čím dříve do konfliktu zasáhnete, tím snadněji jej vyřešíte. A naopak, čím déle ho necháte bobtnat a zvětšovat se, tím hůře se vám bude řešit efektivně a rychle.

    Vytvořte prostor pro vyříkání si problému

    Konflikty jsou často o to horší, když z obou stran dochází k domněnkám a nevyřčeným výtkám. To nejlepší, co můžete udělat, je udělat ze sebe nestranného moderátora a vytvořit bezpečný a klidný prostor, kde si všechny strany mezi sebou konflikt vyříkají. Zorganizujte proto krátké setkání, workshop nebo třeba i jen společný oběd, kde celou záležitost proberete se všemi aktéry.

    Najděte kompromisní řešení

    Nesoustřeďte se ani tolik na to, v čem se názory zúčastněných stran různí, a raději se zaměřte na to, v jakých bodech se potkávají a v jakých oblastech mohou najít společnou řeč. Na základě těchto společných průsečíků zkuste najít kompromisní řešení, které bude schůdné pro všechny, nebo ze kterého budou dokonce všichni i vyloženě těžit.

    Průběžně situaci monitorujte

    Konflikt se většinou nevyřeší pouze jedním sezením. Jakmile najdete nějaké schůdné řešení, průběžně pak situaci a její vývoj monitorujte. A ujistěte se, že konflikt skutečně byl uhašen nebo alespoň směřuje ke zdárnému vyřešení.

     

    -mm-

    Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review