Jak zajistit, aby si váš tým udržel inovativní přístup a motivaci?

How to ensure your team stays innovative and motivated

Každý manažer chce, aby jeho tým byl inovativní a motivovaný, aby reagoval na moderní trendy a aby za každých okolností byl pozitivní. Jak z pozice manažera zajistíte, že tým získá takový přístup a udrží si jej? Jak se nezaseknout na jednom místě a nestagnovat? V tomto článku si ukážeme čtyři tipy, jak těchto cílů ve vašem týmu dosáhnout.

Najímejte jen ty nejlepší lidi

Mnoho manažerů se bojí do svého týmu najímat příliš schopné lidi, protože by je podle nich mohli „přerůst“, být lepší než oni a nakonec jim uzmout jejich vedoucí pozici. Pokud ale chcete, aby váš tým byl inovativní a udržel si konkurenceschopnost, musíte do něj naopak najímat ty nejlepší možné pracovníky a dát jim prostor ukázat, co v nich je.

Praktikujte transparentní leadership

Tato filozofie se točí okolo myšlenky, že ve zdravém a prosperujícím týmu, který chce být inovativní, by se neměl nikdo bát mluvit nahlas a i řadový člen týmu by měl být schopen jednoduše přijít za manažerem a říci mu svůj názor. Má to svoji logiku. Nejlepší nápady na inovace totiž nepřichází shora, ale od „pěšáků“, tedy lidí, kteří jsou v přední linii a znají praxi ze všech nejvíce.

Definujte krátkodobé i dlouhodobé cíle

Jak uvádí Harvard Business Review, tým i všichni jeho členové musí mít jasně definované krátkodobé i dlouhodobé cíle. Jedině tak může tým jako celek dosahovat úspěchu. Tyto cíle musí být měřitelné a průběžně je potřeba dělat analýzy, jestli se cílů dosahuje, případně proč ano a proč ne. Bez tohoto systému je inovace pouhou náhodou a posun týmu je spíše tápáním ve tmě.

Nahraďte mikro-management inspirací

Vaším cílem by nemělo být určovat zaměstnancům do puntíku, co mají dělat, ale spíše je vyškolit a opatřit takovou filosofií, že budou schopni pracovat sami za sebe v rámci určitých priorit, které vaše společnost a váš tým mají. Soustřeďte se tedy na nastavení mysli vašich pracovníků spíše než na jejich specifické dovednosti a hard skills. Jedině tak dosáhnete samostatnosti a efektivity práce u členů vašeho týmu.

 

-mm-

How to ensure your team stays innovative and motivated

Every manager wants their team to be innovative and motivated; they want it to react to modern trends and always keep a positive attitude. How do you, as a manager, ensure your team maintains such an approach? How do you avoid stagnation? This article offers four tips on how these goals may be reached.

Hire only the best people

Many managers are afraid to hire too competent people in their team, because these individuals might "outgrow" them and eventually take over their position. But if you want your team to be innovative and keep its competitiveness, you must hire the best possible workers and give them the room to show what they have in them.

Practise transparent leadership

This philosophy revolves around the idea that in a healthy and prosperous team which wants to be innovative, no one should be afraid to speak out. Even an ordinary team member should be able simply to go to the manager and voice their opinion. This is a logical approach, as the best ideas for innovation come not from management but rather from the foot soldiers; in other words, people on the front line who know how things really work.

Define both short- and long-term goals

According to the Harvard Business Review, every team and its members need to have clearly defined short- and long-term goals. These must be measurable and continuous analysis is required to see whether or not they are being achieved. Without such a system, innovation is pure chance and team development resembles more groping in the dark.

Replace micro-management with inspiration

Your goal should not be to tell employees exactly what to do, but rather to train them and provide them with a philosophy that will enable them to work independently while keeping the priorities of the company and your team in mind. Focus on people's mindset rather than their specific abilities and hard skills. Only this way will you achieve the independence and efficiency of your regular employees.

 

-mm-

Article source Harvard Business Review - flagship magazine of Harvard Business School
Read more articles from Harvard Business Review