Jak vést koučovací rozhovory se zaměstnanci

How to conduct coaching dialogues with employees

Tzv. koučovací přístup k řízení lidí je dnes běžnou součástí leadershipu. Od lídrů se očekává, že budou partnery svých podřízených, což vyžaduje především schopnost naslouchat, přemýšlet o tom, co slyší, a pracovat se zpětnou vazbou. Co tedy musíte umět, abyste mohli vést koučovací rozhovory se svými podřízenými? Server Inc.com radí:

Mějte zájem

Na začátku musí být váš upřímný zájem poslouchat, co říkají vaši lidé. Musíte mít dostatek trpělivosti a soustředit se na druhé, nikoli na to, co chcete říci vy. Když vaši lidé mluví, snažte se je vyrušovat co nejméně.

Pozorně poslouchejte

Nezabývejte se přemýšlením o tom, zda dáváte dostatečně najevo, že posloucháte. Poslouchejte a vnímejte gesta i emoce. Snažte se na věci dívat očima druhých.

Ujišťujte se, že rozumíte dobře

Učte se opakovat a shrnovat to, co jste slyšeli. Používejte klíčová slova, která zazněla. Obě strany si tak budou moci ujasnit, že si dobře rozumí.

Ptejte se

Pokládejte otevřené otázky k tématu. Umožníte tím svým lidem, aby odpovědi nacházeli sami. Ukážete tím, že jim věříte a posílíte jejich důvěru.

Končete zpětnou vazbou

Zpětná vazba z vašich úst může být negativní. Musí však být jasná, relevantní, nehodnotící, nápomocná a s nějakým pozitivním vyzněním v budoucnosti.

-kk-

How to conduct coaching dialogues with employees

The so-called coaching approach to managing people is a common part of contemporary leadership. Leaders are expected to be partners of their subordinates, which requires the ability to listen, think about what you hear, and work with feedback. What you need to know to be able to conduct coaching dialogues with your subordinates? Inc.com advises:

Be interested

At the very beginning, you must be sincerely interested in listening to what your people are saying. You need to have enough patience and focus on the others, not on what you want to say. When your people talk, try to disturb them as little as possible.

Listen carefully

Do not worry with thinking about whether you have made it clear that you are listening. Listen to the words as well as gestures and emotions. Try to see things from the others' perspective.

Make sure that you understand well

Learn to repeat and summarize what you have heard. Use the keywords that were said. Both of you will then be able to clarify that you understand each other well.

Ask questions

Ask open questions on the topic. it will allow your people to found their own answers. You will show that you believe in them and strengthen their confidence.

Provide feedback

The feedback from your mouth may be negative. However, it must be clear, relevant, non-judgmental, supportive and offer a positive outcome in the future.

-kk-

Article source Inc.com - a U.S. magazine and web focused on starting businesses
Read more articles from Inc.com